Gott nytt år!

Är det nån annan än jag som har svårt att förstå var tiden rusar iväg??
Jag kan inte fatta att det redan är nyårsafton!
Nåväl, här är allt som vanligt.
Bebisarna sparkar mig o lever om, ryggen min håller på att lägga av känns det som.
Dagarna spenderar jag oftast uppallad i soffan med 5 kuddar.
Nu är det vecka 32 så det är inte så länge kvar *önsketänkande* ;)
Jag känner verkligen att jag inte sitter så ofta vid datorn, jag har ingen susning om vad ni andra pysslar med!
Försökte få gubben att ge mig en laptop så jag kunde surfa i soffan men han var inte så pigg på det!!

Nu ska jag hjälpa ungarna att ladda deras mp3 spelare!

Tjing♥

Dan före dan

Bara några timmar kvar, sen är det jul!!!
Barnen har verkligen längtat :)

Igår for jag in till förlossningen, blev utsläppt idag vid 11 tiden.
Orsaken var att jag drabbats av oförklarliga skakningar, kändes som jag satt i en centrifug konstant!
Ringde dit för att få råd om vad det kunde vara. Fick rådet att testa ett varmt bad o två panodil för att släppa eventuella spänningar i kroppen, funkade inte!
Med min storebror som chaffis så styrde vi kosan mot Sus. Det kördes ctg kurva o togs lite prover. Allt såg fint ut. Dem släppte ut oss vid 23-tiden på permis, åkte till farsan o sov över där. Imorse skulle jag vara inne där ca 8,30. Det kördes nya kurvor, togs blodprov på långtidssocker och hur sköldkörteln funkar. Jag var fastande för dem hade pratat om att göra en glukosbelastning men den slapp jag!!
Vid 10- tiden var testerna klara, blev iväg skickad för att äta o med uppmaningen att komma tillbaks på en timme.
Alla prover hade varit jättebra, fanns inget konstigt nånstans!
Hade tur, det var min läkare som hade jouren idag!
Frågade Liselott varför jag skakar så mycket, fanns ingen förklaring till det! Det har med graviditeten att göra, men det beror iaf inte på nån sjukdom som tur är!!

Ungarna hade haft mysigt hos mommo o Kjell medans vi var borta.

Idag hade J&S ordnat mysigt i skogen! Det var korvgrillning o sen hade dem hängt upp en massa godis i en gran som ungarna fick, måste ha sett underbart ut :)

Hon skulle sätta upp bilder senare så det är ju bara att hålla utkik på hennes sida: malarstigen4

Nu är det bara revbensspjällen som ska göras sen är maten klar!

God Jul alla vänner♥


Detta kommer inte...

...att förvåna Sofia!!
Jag hittar inte jultidningarna! Trodde att jag satt dem med alla andra julklappar, men ack så jag bedrog mig.
Har nu letat på ställen som jag trodde var troliga gömställen, har kammat noll*suck o stön*.
Nåväl dem dyker väl upp strax efter jul, med min tur.

Är det nån som har tips om hur man får bort dålig lukt från kylen???
Har haft gubben att städa kylen flera varv nu men ändå kommer en lukt av död elefant o rutten råtthjärna när man öppnar kylen*bläääää*. Alla tips emottages :)

Hittade en massa Bon Jovi låtar hos
morsanbaloo som verkligen förgyllde min förmiddag :) Rekommenderar verkligen alla fans att kolla!

Tjing♥

Har ingen aning...

... vad jag ska ha för rubrik.
Ibland får jag sån torka att jag inte kommer på nått alls, är det nån som har samma problem???
Helgen har passerat ganska fort, hade planerat att hinna med så mycket men inte blev det av!
Igår klev jag inte upp förrän 14,40. Hade så ont i magen o mådde dåligt så jag stannade i sängen istället.
Visst är det tur att man är gift, det hade ju inte gått annars. Undra just om gubben hade drogat lr mutat kidsen ibland. Vissa gånger när jag vaknade var det så tyst i huset att jag trodde att de shappat, sen hörde man plötsligt nån prata nere.
Gubben servade mig med nyponsoppa o skorpor så jag inte skulle svälta ihjäl.

Idag är det julmat med facket som står på schemat.

Tjing♥

Årets bästa julklapp

Fick vi idag med posten, den kom från Ekfors!
Sluträkningen låg på 11766 kr!!!! Han hade ökat vår årsförbrukning med det dubbla trots att vi använder mindre el nu än tidigare år *konstigt*.
Gubben rosenrasande o började ringa runt till alla han kom på att ringa till, kan ju bara tillägga att på ekfors kontor var det ingen som svarade endast telefonsvarare!
Sen var han ut i skåpet o kollade mätaren, det är tre veckor sen vi gjorde avläsningen o enligt mätaren ska vi ha hunnit förbruka 2000kWh på den tiden!!! Vi har bara hushållsel!
Vi skickade ett argt fax till Ekfors o testade ringa strax efteråt, då svarade dem plötsligt!
Killen skulle skicka hem en blankett som skulle fyllas i o sen kommer nån gubbe o hämtar mätaren. Den ska skickas på rep för o se om den är pajsig. Är den paj så reducerar de räkningen annars får vi snällt betala den!!!
Undra just hur man ska kunna betala den, jag får inte ens ut den summan per månad nu när jag är sjukskriven + att man har andra räkningar!
Det var verkligen en härlig julklapp vi fick!!!!!

Redan fredag

Jisses vad veckorna springer iväg, jag hinner inte med!!
Kan nån stoppa farten lite??
Onsdagens två besök gick bra!
Började hos barnmorskorna i Kalix för lite akupunktur. Hon hittade verkligen rätt punkter, höger öra gjorde så ont att jag låg där o profylaxandades!! Efter behandlingen fick jag senapsfrön i öronen, fastsatta med tejp. Så vi har kunnat stimulera nån dag xtra hemma *sköönt*. Behandlingen hade verkan oxå, har kännt min lite bättre i fogarna, lättare att röra på mig o att lyfta högerben.
Sen tutade vi vidare från Kalix mot Sus. Där såg allt bara bra ut!
Tjejerna växer superbra, dem väger 1,1kg var nästan 1,2 kg!! Dem ligger +2,5% jämfört med hur stor en singelbebis hade varit! Visst har jag duktiga tjejer *ler*.
Jag har nu klarat alla kriterier för att få föda i Sus, har passerat vecka 28 o dem väger över 1kg var!!
Mitt hb hade oxå stigit, tack vare att jag fått öka dosen av Niferex, det låg nu på 120*jippiee*. Då behöver jag inga injektioner heller.
Supertrött efter allt resande, sussade som en liten bebis hela vägen hem sen :)
Torsdagen var jag så trött att jag inte tog mig från sängen förrän 9,30 o jag vaknade inte av mig själv heller!
Gubben var o väckte mig o undrade om jag skulle sova hela dan lr komma med till stan!

Idag har Mysan varit o lekt med Fanni efter skolan, Robin fick oxå stanna där (han var superglad). Föräldrarna fick oxå en liten surrstund o lite fika innan vi styrde kosan mot stan.
Vi mumsade pizza med svägerskan o barnen *slurp*.
Sen var det iväg till Maxi för att hämta vår nya dekoder till parabolen. Vår gamla har börja lägga av, vill väl ha pension nu :)
Robin var in en sväng på Barnens hus, hade lovat honom lite Yu-Gi-oh kort. Han städade hela deras rum idag, även dammsugningen så jag tyckte att han förtjänade en belöning!

Imorron har vi blivit bortbjudna på julmiddag hos Seija o Jeppe, så vi äter väl gröt till lunch så man är riktigt hungrig sen ;)

Jag kikar in hos er imorron, nu håller min rygg på att lägga av!!

Tjing♥

Vad hände??

Wow vad helgen rasade fort förbi.
Gubben åkte till jobbet igår morse vid 06,00 (sussade så sött så jag har ingen aning om när :S)
Jag vaknade 06,50 att jag hör någon bakom dörren, tänkte att vem fan kommer den här tiden!
Sen hörde jag hur det låstes på insidan, fattade att det var min äkta hälft som kom hem. Det var dubbelbokat igen!!!!! Vet inte hur många gånger han har farit o kommit hem igen pga dubbelbokning*suck*. Jag har inte varit med en enda gång det hänt på mitt jobb! Tror det är lite bättre koll där ;)
Nåväl, jag packade mina barn i bilen för att styra mot mamma. Kim blev hemma, skulle o märka ut rågången.
Vi hann nog bara in hos mamma så kom "lillasyster" S förbi med Hugo. Dem skulle på prommis o mina barn hängde med. Kvar blev jag o mamma.
Vi passade på att snagga mammas hår :) Vi lämnade en längre lugg o sen klipptes allt annat ca 2 cm långt! Hon blev superfin, fick ingen bild eftersom hon är så kameraskygg!!
Passade även på att noppa hennes bryn, blev som total makeover för mammsen :)
Barnen var borta nån timme, fick ringa hem dem för vi skulle till morbror Hasse o hans fru Alexandra på adventkaffe. Åt barnen hade dem film att glotta på efter fikat *så snällt ordnat*. Jag fick även öva min engelska, alltid bra att träna på den!
När vi kom tllbaka till mamma så hade lillebror o "lillasyster" o Gusten fixat middag, tacos *slurp*
Fick även erbjudande av "lillasyster"S om den 27-28, hon jobbar inte så barnen var välkomna dit *tack*.
Tänkte just om det när jag körde hem från mamma, jag har verkligen många härliga människor runt mig som ställer upp när jag behöver det! Visst är det härligt att veta att man alltid har nån som finns där när man behöver det :)

Tjing♥

Bra o dåligt!

Idag har vi varit en sväng till Mattila. Davve hade sitt 6 år kalas.
Smarrig tårta som var toppad med chokladpudding bjöds det på, var såå mumsigt!
Sen bar det av mot Handelsporten som hade 50% på allt! Där fyndade vi massor av strumpor, t-shirtar, mössa, vantar mm.
Nu sitter jag här med ungarna framför tvn, snart ska minsta i säng. Gubben blev utringd precis när vi kom hem så han jobbar till 21,00.
Imorron åker vi till mamma för Kim jobbar då oxå fast 07,00-16,00. Det är för lång tid för mig att orka med o sköta barnen. Ganska tråkigt när man inte orkar med sina egna barn, fast det är ju alltid kul att fara till mamma :)

Igår fick jag ett telefonsamtal som fick mig att se rött!!!!!
Rektorn från barnens skola ringde mig o undrade om jag inte kunde ordna barnpassningen den 27-28 på nått annat sätt!!!! Personalen hade sökt semester (missunnar er inte det) o han ville att våra barn inte kommer då!
Vi fick en lapp om julen, den skulle lämnas in senast den 10/12! Det blev många diskussioner med honom om massa saker. Jag försökte påpeka att som vikarie kan vi inte välja hur vi jobbar, inte heller kan vi veta långt i framtiden hur vi jobbar! Underförstått i det han sa var att om jag ändå är hemma så borde jag väl kunna ha barnen hemma!!! Visst hade jag gärna velat ha det men jag orkar inte!!
Jag är inte sjukskriven för nageltrång precis!!!!
Jag undrar bara hur många med fast anställning som fick detta samtal???? Skulle tippa på NOLL!!!!!
Han erbjöd sig även att ringa barnens farfar o säga att han skulle vara med barnen!!! Skulle gett honom mammas nummer istället *småler*, då hade han fått det hett om öronen!!
Han passade även på att påpeka till mig att dagis o förskolan faktiskt är en service som finns för de som jobbar lr pluggar! Med andra ord så har mina barn inget där att göra enligt honom!!
Jag börjar bli så jävla less, har haft så många turer om just detta, när vi inte har fast jobb nån av oss!! Då känner man ju inte sig välkommen dit heller!! Tur att fröknarna här MYCKET trevligare!!!

Nu ska jag natta mina barn

ha en bra lördag♥