Julen har kommit

och gått.
Julafton spenderades hos mamma på ön. Tomten kom med klappar till barnen o massor av mat smaskades.
Juldagen styrde vi kosan mot Luleå för att fira jul med pappa o Aino. Även dit hade tomten hittat både med klappar o mat.
Annandagen åkte vi till Lennart o Edith för lite firande där.
Idag har vi varit bara hemma *såååå skönt*. Vi har varit ute o My har haft kompis här.
Igår for Robin, Siri o jag med spark o rattkälke till kyrkogården o tände på gravarna. Skönt väder var det trots att det var lite mörkt i vår by :(

Jag får ont i svanskotan när jag sitter på vår kontorsstol, tror ni d är ett tecken på att det är dags att köpa en ny?

Btw, har ögoninflammation igen *suck*, verkar inte bli av med den!!!!

Kommer lite julbilder senare

tjing

Posten, var god dröj...

...i Ånge!
Har ni någonsin spårat ett paket via Postens sida?
Jag blir förbluffad varje gång jag gör det. Hur länge kan ett paket ligga kvar i Ånge egentligen?????
Ånge verkar vara samlingsplats (läs gisslanplats) för postens alla paket och tydligen är det bara en gubbe som jobbar där!!!!
Paketen kan ligga där flera dar innan dem skeppas vidare *suck*.
Måste vara ett trevligt ställe eftersom allt stannar där så länge ;)

Här har det röjts!

För nån vecka sen röjde min lillasyster o jag Siris o Robins rum. Blev sååå bra! Igår var det dags för Mys rum. Hela rummet är nu röjt o viss ommöblering har oxå skett. En garderob har oxå införskaffats.
Börjar vara riktigt nöjd med hur vindan ser ut, blir skrubben i vårt rum som står på tur en men det får bli nästa år!
Imorron är det dags för lite julbak.
Lillasyster o lillebror kommer hit o så bakar vi alla tillsammans. Har bara lite torka på vad som ska bakas, My har lagt in en önskan om att få baka lussebullar o det borde ju gå att ordna ;)
Vad bakar ni för nåt?