Dags för uppdatering

Helgen spenderades på ön.
Mamma o styvpappa hade skickats iväg på kärlekssemester i Luleå. Medans de var borta passade vi (syskon, svägerskor o min familj) på att tapetsera om i deras sovrum!
De var såklart helt ovetande om vad som skedde i huset :)
Så här blev resultatet
   
Glömde att ta före bilder! Men det har varit vita tapeter med senapsgula rankor på!
Sen toppade vi det hela med choklad på kuddarna, blev som på ett hotell!
Överkast och sängkläder är nya oxå + lampskärmarna+ spottar i taket.
Husägarna blev så överraskade o lite smått chockade :)
Styvpappa var in tre gånger i rummet för att se att det verkligen var sant!!
Alltid kul att kunna överraska!
En stor elog går till våra tapetserarkillar (storebror Peter, lillebror Jonas o min äkta hälft Kim)  som gjorde ett fantastiskt jobb! Dem började tapetsera + underarbete vid 12 tiden o var färdiga 21,00 samma dag! Resten av huset städades av oss kvinnor!



Igår fyllde vår älskade Robin 5 hela år!! Som han hade längtat!
Vi gick alla upp o sjöng för honom och gav presenterna.
 nyvaken, suddig Robin!
  presentöppning i sängen
 denna present var från systrarna!
Han hade Vilhelm här igår, resten av kompisarna kommer på söndag!

Jag hade ultraljud igår!
Bebisarna var så livliga i magen så man kunde inte än se om det är en- lr tvåäggstvillingar. 
Den 22 oktober ska jag till spec mvc i Sunderbyn för nästa ultra, får se om de ser nått bättre då.
Jag vill ju oxå få veta kön på bebbarna! Tur att man får göra många ultraljud så man hinner se det :)
Fyndade nya bilstolar till bebisarna idag på Barnens hus! Det var rea så jag sparade över 1000:-, ganska nöjd är jag!!
Nu ska bara vagnen inhandlas så är det klart iaf!

Blev väckt 06,55 av vikpoolen! Hon hade tydligen satt in jobb till mig igår men jag hade inte sett det! Så det blev utryckning, upp med ungarna o fort till dagis o sen vidare till jobbet*phuu*. Nåväl resten av dagen gick ju ganska bra :)

Ha en härlig dag
tjing♥

Trött

Sitter o slöar vid datorn!
Fick middag, somnade sittandes i fåtöljen o missade totalt Malins mess! Blev inge surrkväll :(
Imorron ska bilen fyllas igen o sen är det jobb som väntas!
Malin: är du ledig nån dag i veckan istl?

Jag har ingen aning om det är en lr tvåäggs!
Får väl veta det förr lr senare! Lovar att berätta så fort jag vet :)
Nu vill jag bara veta vad det är för kön på rackarna!
Tur att man har många besök på spec.mvc så man hinner se det innan dem kommer.
På gubbens jobb tyckte dem att han hade fel på spridaren när han får så mycket ungar *asg*

Nu ska jag jaga bort gubbe o ungar från soffan o mäta den en stund!

Tjing♥

Nyförvärvet

Onsdagen styrde vi kosan mot Luleå, bil skulle inhandlas!!
Detta hittade vi:
 
visst är den fin :)
Nu ryms hela min familj, nästa vecka ska jag fixa tvillingvagn!
Vill ha allt klart innan bebbarna kommer!

Inatt jobbar gubben o jag som är så trött*suck*
tvåan o trean slåss i köket nu!!

Hoppas ni får en vilosam kväll

tjing♥

Ja, så kan det gå!!

Tänkte berätta om vår helg på resande fot men andra saker har hänt!!

Hade tid till gyn idag, skulle kolla varför jag har så ont efter missfallet.
Det känns nästan som foglossning, inge kul alls :(
Läkaren kollade o kände, han frågade om jag kände mig gravid. Svarade NEJ!! Sen ville han kolla från utsidan av magen (blev lite misstänksam).
Han sa inget men jag såg nått som såg ut som ett huvud o sen såg jag ryggraden!!!!
Då säger han att det är en bebis där ännu *jipppppieeee*
Jag ville att han skulle kolla vad det var för kön, då kläcker han ur sig att det är TVÅ!!!
Trodde att han skojade, men han visade båda bebisarna, nu var både jag o Kim i CHOCK!!!!!
Jag frågade om blödningar jag hade. Han trodde att det varit TRE barn o att ena blött ut!! Kan ni fatta,va??? Inte jag!!!
Jag är i vecka 16+4, beräknat datum är 29 februari!!!!
Så smärtorna jag har är foglossning!!!

Skallen känns ganska tom o Kim säger att jag är helt svamlig idag, är nog än i chock!

Nåväl så kan det gå :)

Helgen har varit superbra, har varit i Resele på 30 års fest! Härligt med liten minisemester!

Tjing♥

Morgongåva

image227
Detta vackra armband fick jag av min underbara man när han kom hem från nattjobbet.
Tydligen är det nån sköterska som gör armband o han tänkte på mig *såå snällt*

Nu ska jag natta mina barn

tjing♥

Resele

Ligger utanför Sollefteå!!!

Idag är jag ledig, har inga jobb inbokade på hela veckan!
Får se om det fortsätter så!
Ganska skönt för jag känner att jag ligger efter med hemjobbet!
Energin har börjat återvända så jag har äntligen börjat ta tag i allt!

Robin kom hem från skolan med ett blåttmärke under ögat!
My hade råkat smälla honom med en klubba där!
Siri ramlade i tvrummet o slog huvudet i bordet, resultat= bula+blått+jack i pannan!
Har varit lite olycksdrabbat här i huset*suck*

Nu ropar tvättmaskinen på mig!

Tjing♥

Ingen rubrik!!

Åh vad jag är less att komma på rubriker!
Ibland står det HELT still!!!!!
Veckan har jag spenderat på jobbet. En dag ledig har jag oxå hunnit med!
Den dan var jag såå slut att jag lurade i soffan en stund medans kidsen var på dagis!

Middagen är uppäten, blev stuvade makaroner med korv *såååå gott*.
Allt är undanplockat, gubben är ute o skruvar o kidsen kollar film.
Själv har jag tagit mig ett glas rött o ska snart sjunka ner i fåtöljen!

Har beställt presenten till S.
Var förbi Laila o hon skulle göra en vacker glasskål/fat!
Nästa fredag styr vi kosan mot Resele för 30 års fest!!
Åker hemåt på söndan!

Nu går ögonen i kors
tjing♥

Oooops

Vad tiden rusar för mig! Kollade min blogg, såg att jag bloggat senast i tisdags!!
Ikväll har jag jobbat!
Gubben är på Klippan, första av fem nätter ska göras!
Ungarna är två hos moffa o en hos J&S! Imorron kommer dem hem!
Då ställer J&S upp som barnvakt eftersom jag jobbar kväll igen o K jobbar natt!
Underbar att ha folk omkring som kan ställa upp :)

Igår efter jobbet så bar det av mot Kattilakoski!
Vilken underbar matupplevelse det var*härligt*
Vi mumsade förrätt: skagenröra på toast (hemmagjort såklart)
varmrätt: glaserad lammrostbiff med potatisterrin o madeirasky
efterrätt: cheesecake med vaniljglass o varma havtornsbär!
Till det tog jag deras vinmeny, det innebar vin till varje maträtt!
Vitt, rött o dessertvin!
Har nog aldrig ätit så gott o fint!
Uppläggningen var ju sånt man bara sett på bild *så underbart vackert för ögat*
Jag tog inga bilder för jag var så upptagen av miljön o gott sällskap :)

Nu ska soffan mätas
tjing♥