Bra o dåligt!

Idag har vi varit en sväng till Mattila. Davve hade sitt 6 år kalas.
Smarrig tårta som var toppad med chokladpudding bjöds det på, var såå mumsigt!
Sen bar det av mot Handelsporten som hade 50% på allt! Där fyndade vi massor av strumpor, t-shirtar, mössa, vantar mm.
Nu sitter jag här med ungarna framför tvn, snart ska minsta i säng. Gubben blev utringd precis när vi kom hem så han jobbar till 21,00.
Imorron åker vi till mamma för Kim jobbar då oxå fast 07,00-16,00. Det är för lång tid för mig att orka med o sköta barnen. Ganska tråkigt när man inte orkar med sina egna barn, fast det är ju alltid kul att fara till mamma :)

Igår fick jag ett telefonsamtal som fick mig att se rött!!!!!
Rektorn från barnens skola ringde mig o undrade om jag inte kunde ordna barnpassningen den 27-28 på nått annat sätt!!!! Personalen hade sökt semester (missunnar er inte det) o han ville att våra barn inte kommer då!
Vi fick en lapp om julen, den skulle lämnas in senast den 10/12! Det blev många diskussioner med honom om massa saker. Jag försökte påpeka att som vikarie kan vi inte välja hur vi jobbar, inte heller kan vi veta långt i framtiden hur vi jobbar! Underförstått i det han sa var att om jag ändå är hemma så borde jag väl kunna ha barnen hemma!!! Visst hade jag gärna velat ha det men jag orkar inte!!
Jag är inte sjukskriven för nageltrång precis!!!!
Jag undrar bara hur många med fast anställning som fick detta samtal???? Skulle tippa på NOLL!!!!!
Han erbjöd sig även att ringa barnens farfar o säga att han skulle vara med barnen!!! Skulle gett honom mammas nummer istället *småler*, då hade han fått det hett om öronen!!
Han passade även på att påpeka till mig att dagis o förskolan faktiskt är en service som finns för de som jobbar lr pluggar! Med andra ord så har mina barn inget där att göra enligt honom!!
Jag börjar bli så jävla less, har haft så många turer om just detta, när vi inte har fast jobb nån av oss!! Då känner man ju inte sig välkommen dit heller!! Tur att fröknarna här MYCKET trevligare!!!

Nu ska jag natta mina barn

ha en bra lördag♥

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nä men fy vad arg jag oxå skulle blivit om rektorn ringt och sagt så där..Verkligen dåligt..
Trevlig helg.
Kram

2007-12-01 @ 19:13:50
Postat av: Veronica

Fy sjutton jag hade också blivit arg!!
Att de ens ids ringa o säga någe så dumt!
Jag kan förstå att du inte orkar, hade inte heller gjort det.
Kram

2007-12-01 @ 20:44:59
Postat av: Kajsa

VA? Hur i hela Hissingen kan man vara så fräck? Fick du han att fatta läget?

Postat av: Emma

Det var verkligen fräckt borde ju i så fall var fler som fått samtal av han ? jag ahr då inte fått nått men anton är ju bara 15 tim i veckan ,kan ochså känna att orken och humöret försvinner ändå mår jag hur bra som helst ..förstår att du har det jobbigt kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att ha ont ,stå på dig kram

2007-12-01 @ 21:39:31
Postat av: S

Skicka ungarna till ön, jag är ledig då!

2007-12-02 @ 10:02:33
Postat av: Bettan

Men herregud så fräckt! Förstår att du blev arg, det hade jag också varit... Hade nog läst lusen av honom ordentligt!! Stå på dig även om det känns tungt!
Kram

2007-12-02 @ 15:41:27
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: elli

Det var skojsigt att sitta och surra på tvåfyrasju i lördags!!!

2007-12-02 @ 21:27:44
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback