Idag har jag fyndat!!

Var till Bettan på meandi party. Blev en massa kläder. Är så nöjd för det blev massa fynd oxå :)
Jenny skulle sälja ut kollektionen så jag fick klänningen jag ville ha för halva priset o ett par knickers oxå för halva priset! Sen hittade jag två scarfs, en godisråttor o en moln, även dem för halva priset! Allt jag fyndade för halva priset blev 30 kr dyrare tillsammans än vad klänningen kostat till ordinarie pris (hoppas ni fattar hur jag menar), så jag är sååååå nöjd :) Som vanligt fanns det även gofika hos Bettan *tack*
Sen tog vi en sväng förbi Repa. Där hittade Marika härligt vackert grönt tyg till vardagsrumsgardiner för endast 39,90! Och hon behöver 7meter till rummet så det blev billigt! Själv fyndade jag en ny kratta för endast 39,90!
När jag kom hem så testade jag den på en gång, gick som en dans att räfsa gården :)
Hade även Siri o Robin som hjälpredor.
Efter det tog Robin o Siri cyklarna o jag sparkcykeln o tog oss en tur.
Körde efter stora vägen till Perssons, där genade vi sen över deras gård så vi kom in på byavägen. Robin fick för sig att han skulle köra efter skoterleden. Hörde sen hur han ropade på hjälp. Jag försökte skynda mig o samtidigt få med Siri. Plötsligt hör jag hur han ropar att jag inte behöver komma någe mer!
Då hade en kille som körde moped sett honom på ängen vid Erik, stannat o gått för att hjälpa honom!! Han hade frågat vad han gjorde där ute, Robin svarade att han skulle testa hur vägen gick över ängen!!
Jag har ingen aning om vem det var som hjälpte honom men Robin sa att han körde en blå moped. Så om nån känner igen den killen kan ni ju tacka honom så mycket från mig, tyckte det var otroligt fint gjort av honom :)

Nu ska jag titta vad gubben gör
tjing♥


Mycket nu!

Jag har inte ens hunnit sitta vid datorn!
Var på shoppingtur ifredags med Marika. Hittade en härligt lila-vit blus.
Shoppade lite nya kläder till männen i mitt liv :) Även småtjejerna fick sig lite nytt.
Lördag var det barndop. Allt gick jättebra, tjejerna sov så gott igenom allt :)
Skulle visa lite bilder men jag glömde digitalkameran hemma, hade bara systemkameran med mig!
Ska ta med mig kameran till ön o fota klänningarna så ni får se dem iaf:)

Vi har haft Kims moster här på besök några dar o dem åkte i morse.
Hann vara till Öb på öppningen i går. Fyndade mig en ridhjälm.
På kvällen igår var det ridning, alltid lika kul att komma dit :) Får träningsvärk på de mest konstiga ställen efter varje gång.

Barnen har kompisar här idag, är ganska lugnt i huset då :)
Fick leka lite cykelreparatör idag, Viktor hade slut luft i bakdäcket. Killarna trodde det var punktering men visade sig att ventilen inte var helt åtdragen så det räckte med att pumpa! Tur, för lagning är jag då inte alls bra på ;)

Har anmält barnen till fotbollsskolan oxå! Ska era barn gå??

Ska försöka hinna in till alla er idag lr i morgon!

Tjing♥


Tvättberg

Igår gick jag igenom nästan hela tvättberget, ska ännu köra tre maskiner idag!
Mysan o Sissela lekte igår hela dan tillsammans :)
Faffa var förbi, äntligen hemma från sjukhuset. Så barnen har läääängtat :)
Senare på kvällen for Kim o Håkan o hämtade mini moppen som Håkan köpt till ungarna :)

visst är den fin :)
Resten av kvällen spenderade barnen med att köra runt på gården under övervakning av Kim.
 

Idag ska vi styra kosan mot Seskarö. Är länge sen vi varit där, har varit massa kalas o annat som gjort att vi inte farit dit.
Måste surra lite med mamma om matförslag till dopet, hon brukar alltid ha bra förslag :)
Mamma håller på att brodera dopklänningen o sen ska hon sy en till oxå. Tyg är redan inhandlat, tror den blir kanonfin!
Den som hon broderar i har alla barn o barnbarn döpts i. Deras namn o dopdatum är broderat på innerklänningen. Ska fota sen så ni får se, är såå fint :)

Nu ropar tvättmaskinen på mig

ha en härlig söndag :)
tjing♥

............

Gick precis i rubrikstrejk!!!!!
Idag har vi varit på bvc, var dags för 3 månaders sprutan! Tänk vad tiden går fort, såg en bebis på bvc som var 10 dar. Tänkte att så små har inte mina varit men det har dem visst :) så fort man glömmer!
Robin är hos Aaro o Mysan håller på att ge mig flera gråa strån!
Siri-hjärtat sa till mig när jag hämtade henne från dagis "är du blind lr vad" för att jag inte såg var hennes foppisar var! Dem lär sig så mycket från sina syskon *suck*, kan inte minnas att nån av de andra pratat så till mig vid 3 års ålder!
Fick mig en snabb surrstund med Malin som oxå var på vc. Skönt att Emil äntligen får komma hem :)

Idag opereras min vän, tankarna ligger där ganska mycket idag!

Har hunnit bli upprörd flera ggr ang det inträffade i
Vojakkala! Hur länge ska dem få fortsätta härja som de vill? Är det nån som tror att det blir nått straff för detta då? Tror inte jag, dem har ju kommit undan med en smäll på fingrarna varje gång!!! Säger som Kajsa, hade det varit vi vanliga Svenssons så hade det varit andra bullar!
Tycker så synd om hans familj, tänk om han hade haft barnen med sig *hemska tanke*.

Nu ska jag leta lite recept, klurar lite på vad jag ska bjuda på när vi har dop den 24!

tjing♥

Börjar vara dags...

...för en liten uppdatering, lr vad tycker ni?? :)
Veckan har bestått av kalasande, Filip fyllde fyra år och Siri var inbjuden till ett härligt orange kalas :)
Har hunnit nån sväng till Ikea oxå + en resa till Kemi.
Idag har vi varit hos Linus på hans 7 års kalas. Alla hade salat till en studsmatta så ungarna roade sig hur bra som helst hela kalaset :)
Veckan som kommer består av läkarbesök, tandisen o vännens operation!
Måste oxå försöka hinna in till alla er o kommentera, har läst men inte hunnit skriva nått!

Jag ska oxå göra lite reklam för svägerskans loppis, börjar redan nu så ni kan planera in det :)

LOPPIS

PÅ SESKARÖ

SÖNDAG 25/5

KL 11:00

STOLAR, FÖNSTER, SPEGELDÖRRAR, LAMPOR, BÖCKER, BÄNKDISKMASKIN

& MASSOR AV PRYLAR!

MÅLARSTIGEN 4, SESKARÖ

0922-204 20

OBS!

INSTÄLLT VID REGN!

hon har massor av skojsiga o bra saker så kom o fynda!

Det var allt för idag
ska försöka hitta lite tid nån dag i veckan o göra uppdateringar lite oftare :)

tjing♥

Hela helgen

Onsdag
Spenderade kvällen på ön.
Grillade korv o myste vid brasan:)

Torsdag
Var till storebror m familj.
Grillade kött o umgicks :)
Johan o Maria var oxå där med sina barn, så vi var en hel hög med folk :)
På kvällen när vi skulle packa oss hemåt så kommer Robin in o gråter.
Hör hur han säger från hallen "det kommer bloood".
Peter tog honom till toaletten för att spola fingret så vi skulle få se såret men det rann så mycket blod att
man inte såg nått. Fort i bilen o iväg till akuten med honom
medans Peter ringde hemifrån att vi var på väg!
Han hade fått ett ordentligt jack i fingertoppen. Läkaren ville inte sy eftersom det innebär så många moment.
Menade att han skulle ha för ont av det! Fingret skulle limmas i stället.
Sköterskorna valde att tejpa fingret för det gör minst ont!
Han var så duktig min lilla Robin, låg tappert medans dem fixade hans finger :)
Sen fick han gå till ambulansen o där fick han en nalle med sig hem.
Var så stolt för Virpi berömde honom o sa att hon aldrig haft en så duktig kille där :)

En vän miste sin pappa på torsdagen under tragiska omständigheter.
Mina tankar går till deras familj under denna svåra tid!

Fredag
Skickade Robin tlll ön, skulle sova över hos J&S.
Mysan hade Fanni här o Siri hade Ella-Viena här.
Var mycket lek o bus ute på gården :)
Sen åkte My till Sissela för övernattning.
Kusinerna fick besked om att dem hade halsfluss igen (5ggn).
Nu beslutade läkaren att alla i deras närmsta umgängenskrets skulle behandlas så
nu äter hela vår familj penicillin!
Tuva som varit förkyld några dar slutade nästan helt att äta.
Ringde akuten i Kalix o fick komma in. Precis när jag var på väg att köra till Kalix så ringde dem
att läkaren var på hembesök i Happis så jag kunde möta honom på akuten i stan istället.
Träffade dr Stellan Båtsman o han tyckte att vi skulle åka direkt till Sus.
Jag hade ringt mamma o hon kom som sällskap. Anade nästan att vi skulle bli skickade in!
Men jag fick inte köra in själv som jag hade tänkt utan han skickade oss med ambulans in.
Mamma tog med sig Nell hem till ön, Kim var hemma med Siri som sov.
Blev omlastning i Kalix för vidare färd till Sus.
Väl framme där så blev vi inskrivna på en gång o fick gå upp till avd. 44.
Dem tog blodprov på henne o satte in en sond.
Sen testade dem mata henne o det hon lämnade sondmatade dem.
Klockan var vid 04 - tiden innan vi somnade!
På morgonen åt hon en hel flaska själv så allt började se bra ut igen :)
Läkaren som gick ronden sa att om hon äter nästa mål själv så skulle vi få fara hem!
Men det slog bakut!
Totalvägrade att äta så hon fick sondmatas igen.
Så där höll vi på en. Hon kunde äta lite o sen totalvägran! Vissa mål åt hon inte alls.
Alla prov var bra så man visste egentligen inte varför hon gjorde så!
Sen kom jag på att hon kanske hade ont!
Hon hade hostat i flera dar o blivit så hes att hon nästan tappat rösten!
När hon sen fick alvedon en timme före varje mål började hon äta bättre.
Natten mot söndag var ett litet bakslag igen. Totalvägrade att äta igen, tur att sonden var kvar!
Sen på söndag så åt hon två hela mål själv så då blev vi utsläppta *jippie*
Robin o Nell har varit på ön hela helgen *tack mamma, Kjell, Jocke o Fia för all hjälp*
Mysan stannade två nätter hos Sissela *tack Seija o Jeppe*.

Idag
Fick hämta hem My o Robin från skolan. My hade ont i magen o Robin
hade kräkts! Tror d är medicinerna som spökar!
Nu hoppar alla ungar omkring här hemma o alla verkar må toppen :)
Får se hur d slutar, håller tummarna att det inte blir magsjuka av allt!

Ha en bra dag alla
tjing♥