Arbetslös!!

Igår gick jag ut som arbetslös igen, dags för gubben att vara hemma med twinsen.
Så om ni har nått jobb på lut, hör av er :) Har redan fått erbjudande om xtra jobb på statt av systeryster *tack*.

Denna helg har varit fullmatad med aktiviteter. Lördag var barnen först till Alexander på kalas. Hämtade dem därifrån o styrde kosan mot Kyrkholmen, lilla Thea skulle döpas :)
Det var jättefint dop o sen mumsigt fika i församlingshemmet :)
Efter dopet for vi hela familjen till Perssons. Fick en härlig surrstund med Päivi medans alla barnen lekte :) 12 barn blir det när våra familjer träffas, inte dåligt va?!

Söndag var vi hos mamma, längesen sist!
Robin o My var först en sväng ute med cyklarna. Sen for dem med Kjell ut med fyrhjulingen. Flera timmar var dem borta, kul hade dem haft :)
Siri gick med Jocke o Fia iskogen o plockade svamp. Har sen pratat hela söndagkväll o måndagen om svampplockning :)

Igår var vi till stan.
Bildelar som skulle fixas till Kims bil.
Af fick ett besök av mig.
Lunchade med Marika på Max :)
Hann in på Maxi o handlade.
Pappa o Aino hämtade Robin från skolan, Mysan åkte till Elin.
Sen mötte vi dem på Ikea för lite shopping.
En madrass till Mys säng införskaffades.

Idag börjar ridningen, ÄNTLIGEN!!!
20,15 för att vara mer exakt!! Så kul att komma igång med det igen, har längtat hela sommaren :)

Jag kan för allt i världen inte komma på var jag har satt min kabel till kameran. Vi har ju möblerat om så halva kontoret är ännu inte uppackat! Nåväl, jag ska fortsätta leta så jag kan visa er alla bilder jag har :)

Ha en härlig tisdag
tjing♥

It´s alive!!!!

Ok jag lever!!!
Är som värsta pensionären, startar endast datorn när jag ska betala räkningarna!
Nå nu ska d bli ändring på det oxå ;)

Nå vad har hänt då? Jo vi har hunnit se lillebror o Sofia bli gifta. Har möblerat om nästan hela huset. Varit en sväng till Leos igen :)
Varit till Malin på meandi, fyndade en hel massa :)
Skolan och dagis har börjat för barnen igen.
Ska leta fram kabeln till kamerna så ska jag ladda in lite bilder till er :)

Nu ska jag packa twinsen o bege mig mot stan. Ikea ska föräras med ett besök av oss :)

Tjing♥

Flitens lampa

lyser här just nu.
Har äntligen tagit mig i kragen o börjat baka till JoS bröllop. Fyra vitlöksbaguetter o två olivbröd har gjorts. Några till ska ännu bakas.
Presenten är fixad, kortet är fixat! Tror jag har kläder till alla :) Kommer ju att vara utomhus, på kvällen, så det blir inte allt för fina/tunna kläder.
Mamma o jag har hunnit med ett beök på Nolia oxå. Min snälla lillebror o "lillasyster" hade alla mina fem barn. Visst är dem snälla :) *tack, ni är underbara*. Det var meningen att tvillingarna skulle vara hemma med Kim men kvällen innan så råkade han ut för en liten olycka så barnen fick åka till Seskarö istället.
Och nu undrar ni väl vad det var för nått som hände. Han var ute o skruvade i traktorn, skulle bända till nått med kofoten o den släppte. Fick den rakt över näsan! Blev två sår på sidan av näsan, ett lila öga o massa smärta! Som tur var bröt han inte nått o ögat klarade sig oxå!
Fynden på Nolia blev följande: två par fejkfoppisar (mary janes), en tröja gjord av alpacka ull, en handdusch till toaletten o bröd. Sen mumsade vi på en massa god mat oxå :) Fish ´n chips, Souvas, friterad camembert med hjortronsylt o sen köpte vi med oss en laxrulle o en kräftskärtsrulle som middag på hemresan:)
Stannade till på Storheden. Köpte en garagedomkraft till Kim, var större än jag trodde. Den vägde 60kg o var 1,25 m lång!
Tur att vi hade mammas bil så vi fick med den :)
Sen hade jag ett paket från Libero som skulle hämtas på Lindex. Förstår inte varför det alltid ska hämtas från Luleå, hade varit lättare om man fått d med posten!

Nu är d gråt i bebisfabriken

tjing♥