Inga bebisar än!

Ifall det var nån som undrade ;)

Det känns som om jag fick en hel födelsedagshelg.
På lördag kom Jocke o Fia hit. Vi hann med både lunch o middag, massa surr o bus. Lillebror lagade middag o bytte köksgardiner åt mig :) Fia hade med en liten påse med två par raggsockar o två par vantar utan tummar som hennes mamma stickat till bebisarna *så gulliga*. Nu behöver dem inte frysa på väg hem från bb :)
På söndag kom resten av släkten.
Det blev ingen smörgåstårta, både gubben o jag var för trötta för det. Men Peter o Marika kom med kina mat *mums*. Jag fick nytt påslakanset i bomullsatin o nya lakan.
Efter maten försvann både mamma o Marika medans jag låg i soffan o vilade. Hörde hur dem bökade uppe, gissade att dem satte mitt nya påslakanset i sängen!
Efter nån timme kom mamma ner o masserade mina fötter som nu är så svullna att jag nästan inte kan gå!
Sen kom alla ungar ner o sa att jag skulle komma upp o måste blunda.
Alla dörrar var stängda på vindan så jag fick stå bakom varje dörr o blunda innan dem öppnade.
Hela vindan var städad/röjd!!!
Dem hade alla tillsammans städat, även mina barn som annars gnäller när det ska städas!
Var så fint där uppe!
Visst har jag underbar familj, först kommer ena delen o byter gardiner, lagar middag, busar med barnen o ger mig nån annan att surra med än min man :)
Sen kommer nästa bunt o städar åt mig!
Jag tycker dem är helt underbara allihop :)
Nu är det även bestämt att Robin ska åka till Jocke o Fia till helgen, så han längtar :)
Då har alla barn fått en egen helg där! Dem gillar verkligen att få åka dit!

Tjing♥

Några timmar kvar!

Sen är det 31 år sedan jag föddes!!
Imorron klockan 14,35 är det prick 31 år sen!
Grattis till mig!!!
Gubben var in till stan idag o köpte present till mig, jag fick en Orkidee *såå fin* och en bastuugn. Jag hade önskat mig ett badkar men det är väl nästan samma ska *asg*.

Idag har det kalasats, Mysan har varit hos Mathilda på 7 års kalas,  vi andra har varit till grannen en sväng på 3 års kalas!
Nu håller lillebror på att laga middag, Fia busar med ungarna o Mysan styrde kosan till Emelie nästan på en gång när vi kom hem!

Imorron är det jag som ska firas. Pappa ringde en dag o frågade om jag skulle ha kalas, svarade att jag ligger hemma i soffan, bara att kika in o titta på mig :)
Det kommer inte att finnas tårta, knappt nå fikabröd men vi kommer att ha kaffe iaf :) Gubben har surrat om att göra smörgåstårta till mig så jag får se om han gör det ikväll *håller tummarna*.
Lillebror har räknat med att jag är på bb i morron, menade att det skulle vara praktiskt att ha tre födelsedagar på samma dag, bad honom att inte hålla andan ;)

Nu ska jag gå o lägga upp mina limpor till fötter
ha en härlig lördag

tjing♥

Glest

mellan uppdateringarna ser jag *ooops*.
Nu har mina fötter börja svälla ordentligt, fick knappt på mig skor en dag.
Var till mamma igår o hon masserade mina arma fötter, genast försvann lite vätska!
Vaknade imorse med världens fläskläpp (endast halva sidan) + att halva ansiktet känns svullet! Undra just vad jag reagerat på*hmmm*, tur att man är gift o inte skulle ut o leta sig en karl *asg*.

Nu har jag kommit så långt i graviditeten att man ska köra ctg kurvor på mig varje vecka. Som tur är kan jag köra varannan vecka i Kalix så jag behöver inte kaijka iväg till Sus varje vecka!
Så på fredag har jag lab 9,10, sen mvc 9,30 o spc mvc 10,30. Fredagar är ju egentligen de två yngsta lediga men denna fredag får dem vara på skolan/dagis en stund.
Tjejerna väger nu över 2 kg var, skiljer ca 50g mellan dem så dem följer varandra väldigt bra :)

Förra gången jag var till Sus, den 2/1 så träffade jag en annan läkare som hette Malin. Var nog en av de virrigaste läkare jag träffat! Hon hade svårt att skilja bebisarna åt, visste inte riktigt vem hon mätte. Sen lade jag mig på sidan o då blev det genast lättare för henne. Hon hörde att jag pratade om flickor o frågade om jag visste att det var det lr bara kände på mig det. Sa att Liselott sett tjejer o att det mest troligt är enäggisar så då borde dem ju ha samma kön! Hon började visa åt kandidaten hon hade med sig bebisarnas blygdläppar o sånt som gör att man ser skillnaden på flickor o pojkar.
Veckan därpå när jag var på mvc så kollade vi igenom vad dem skrivit i Sus, gör vi varje gång. Nina blev lite konstig o sa att hon inte visste om hon skulle visa till mig men att det ändå är min journal. På ett ställe i journalen som heter anteckningar till barnet hade läkaren skrivit "pojke", inget annat!! Hon menade alltså att det helt plötsligt skulle vara en pojke där!
Nå när vi kom till Liselott för nästa besök så berättade jag det för henne o allt annnat knasigt som hände under besöket hos Malin. Liselott skrattade ganska gott o sa att hon hade nog en stressig dag när vi var dit!
Hon visade båda tjejernas blygdläppar så det är absolut ingen tvekan om vad det är för kön!! Men nog fick man ju fundera några dar!

Kajsa: jag ska försöka ta mig i kragen o komma förbi, har ju lite svårt att lämna min soffa ;)
Bettan: hoppas du inte hade satsat några pengar på förlossningsdatumet :)
Emma: jag tog Carena tvillingjogger. Den är inte vändbar så bebisarna är vända framåt hela tiden men jag tyckte inte att det spelar nån roll! Den kostar 2495:- så det avgjorde för mig! Med två liftar o en fotsäck så hamnar priset på ca 3800 :-.

Nu ska jag leta mig lite mat

tjing♥

Svammel från en gravid kvinna

Har egentligen inget av vikt att skriva om men jag tänkte lämna lite livstecken iaf!!
Sammandragningarna har tilltagit, hoppas verkligen att dem är på g snart så jag inte måste dras med dessa starka o täta sammandragningar i 6veckor till *stööön*.
Imorron bär det av mot Kalix, har mvc o sen tänkte vi hinna kika in hos A-L oxå. Längesen jag var dit så det blir skoj med lite surr :)
Har laddat hem lite nya låtar så nu sitter jag o lyssnar på dem, underbart!!!

Idag har jag faktiskt kört bil själv, hela vägen till stan! Visst blir ni impade av mig *asg*.
Jag hade garderat mig med en kudde i ryggen, fast när jag hoppade in i bilen så fastnade jag i ratten*ooops*, fick dra bak stolen så nu kör jag med tårna!
Har hunnit med fika med Madde, Robin till tandsköterskan (ett hål fanns som ska lagas, bävar lite för han är så känslig o rädd), varit på Barnens hus o bokat en vagn med liftar i, kollat på väggskötbord, tittat på Tummen saker till sängen *sååå gulliga* o sen tog sonen o jag en korv var på OkQ8.
Styrde bilen hemåt o hämtade upp stortjejen som haft finska o sen hem.
Det var en trött mamma som rasade i soffan, Sirisnäckan lade sitt täcke om mig o dit somnade jag.

Imorron fyller min käre storebror Peter 32 år, så det blir lite fika o middag skulle dem oxå bjussa på *snällt*.

Ha en härlig helg

tjing♥

Inga bilder

Tänkte visa lite bilder åt er, men jag ids inte ladda in dem i datorn idag! Känner mig väldigt slö o oinspirerad*suck*.
Får väl visa dem nån dag när jag ids, annars kan man komma förbi här o kolla på ena bilden, nämligen Siris nya rum. Hon är så stolt! Det har blivit målat i en rosa färg, som fröken önskade, sen har hon fått en liten utdragbar säng av morbror/fadder Peter m familj. Den är spraymålad i silver *såå söt*. Så hon har nu flyttat ut från vårt rum o in i sin egen lilla vrå :)
Var på nytt ultra i veckan igen. Tvåan har nu vänt på sig så hon ligger oxå med huvudet neråt, sen har hon även knuffat undan syrran o tagit ledningen! Så hon är helt plötsligt ettan nu!!
Dagen hon vände på sig så mådde jag så illa, jag låg i sängen nästan hela dagen o mot kvällen så spydde jag som en liten gris!! Måste säga att det verkligen känns att ha två huvuden nertill + att foglossningen känns av nu igen! Ska beställa tid för akupuktur på måndag!

Har precis laddat hem lite nya låtar som Mysan ville ha så jag ska ladda in dem åt henne!

Tjing♥

Ps. är det nån som vet när skolan börjar?? Har tappat bort lappen där det står så jag har ingen aning om vilken dag jag ska skicka ungarna till skolan :S