Inget nytt under solen

Här har det inte hänt så mycket nytt.
Har slöat en hel massa :)
Igår kväll var vi en sväng till Luleå, köpte ett game cube till ungarna.

Idag ska vi åka till mamma, ska fira valborg där.
Måste fundera ut vad jag ska fixa för mat bara!

Ha en underbar valborg♥

Just ja!

Tio första
Första bästa kompis: Måste ha varit Yvonne
Första bil: *hmm, funderar* tror nog att det var en Ford Sierra.
Första kärlek: Minns inte, tror nog att det var J!
Första husdjur: Undra om kaninen lr katten kom först?
Första semester: Husvagnssemester med familjen
Första jobb: Jobbade i fiket på danserna på ön.
Första köpta skiva: Var nog pojkbandet Pink när jag var liten.
Första riktiga kärlek: Har kvar den.
Första piercing: Hål i öronen när jag var liten.
Första konsert: Ska jag komma ihåg det?

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Ett glas rödvin på Umeresan
Senaste bilfärd: Igår med gubben o ungarna på tur till Kalix
Senaste filmen du såg: The upside of anger
Senaste ringda telefonsamtal: Svägerskan i morse.
Senaste bubbelbadet: Har inget kar :(
Senaste spelade cd: En egen mixad
Senaste kyss: Igår
Senaste gången du grät: Bölar ju över allt!
Senaste måltiden: Strips o köttbullar

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Ja, på flera sätt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: nope
Busringt till någon: Många gånger i tonåren.

Sex saker du gjort idag
1. gjort välling
2. borstat tänderna
3. surfat
4. frukost
5. duschat
6. slöat, slöat, slöat

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Mobilen
2.datorn 
3. min bil, om man bara hade kunnat köra *längtar*
4. gungstolen som är stöd för mitt onda ben
5. pannan, så vi inte fryser!

Fyra personer du kan berätta allt för
Tror ni vet vem ni är
Tre val
Blått eller rött?
Rött
Sommar eller vinter? gillar båda
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. Älska mina nära o kära med hela mitt hjärta
2. Leva tills jag blir 100!

En sak du ångrar
Tror inte jag ångrar nått.


Slöar dag

Har inte gjort många knop idag.
Har bjudit in storebror med familj på middag, tacos står på menyn.
De stora barnen har varit hos Mathilda på lek, gubben for just o hämta hem dem.
Ska väl börja hacka lite grönisar till middan.

Igår roade jag mig med att betala räkningar*blää*, nåväl nu är det gjort o helt luspank blev man ju inte!
Tog med mig gubben på shoppingtur igår.
Ny matberedare behövde inhandlas, förra brände jag vid smörgåstårtabygget!
Kylen o skafferiet är fyllt igen så nu klarar man sig ett tag igen :)
En klasskompis hade köpt 1/8 oxe, kilopriset låg på ca 60 spänn.
Det lät bra tycker jag, funderar på att själv beställa, blev drygt 55 kilo kött på 1/8 oxe!

Knallade hem från dagis igår med två stora Ikeapåsar med kläder.
Tack Maria för alla kläder, ungarna var överlyckliga :)
Dem har testat o staplat i varsina högar :)
Det var verkligen uppskattat!

Vet ni vad?
Jag har nu gjort alla mina skoluppgifter, endast praktikuppgiterna kvar *jippieeeeee*
Känns så skönt att inte måsta lr behöva plugga hela tiden!

Nu ska jag glutta in hos er

ha det underbart♥

Vilken pappa!

image210

Vilken otrolig pappa, kolla in
länken !
Vissa saker måste man sprida!

Dåligt med uppdateringar

Nu är det glest mellan mina uppdateringar, har nog lagt in slutspurten innan vi går ut på praktik :)

Jaha vad har hänt då?
Umeå var kanonbra!! Blev helt sugen på att åka dit o jobba/ha praktik. Lite sent påkommet bara :S
Helgen har knallat på i sakta lunk.
Lördagen handlade vi o sen kalasade vi hos Elin som fyllde 7 år.
Svärfar var så gullig o förde o hämtade oss, gubben o Siri var hemma så hon fick vila sig!
Söndagen våldsgästade vi mamma.

Igår fick jag ett samtal från Leif Svanberg på Hb. Han hade gjort en sökning på mitt namn o hittat mitt brev till kommunen med krav angående min olycka!
Han ville gärna skriva om det, självklart sa jag!
Idag hade han tydligen pratat med LR som är rektor i Karungi. Han hade berättat hur jag känt mig bemött från alla håll även därifrån! Han bara påpekade att han bara är hyresgäst!! Jag sa att man kan ju ändå visa empati o inte hånle o bara säga att osis att du ramlade här!!
Nu ville han ju gärna ha en diskussion med mig om mina upplevelser men jag tackade nej. Tycker det kommer för lite för sent!!
Jag påpekade även för honom att om man är trevlig o visar empati så betyder ju inte det att jag kommer att kräva den personen på skadestånd! Jag tror att om det hade varit ett barn som gjort sig illa så hade det barnets föräldrar fått bättre bemötande än jag fick!!

Nåja, över till roligare saker!
Imorron ska vi börja förbereda för vårt projektarbete som vi gör i skolan.
Vi ska ordna en liten fest för förståndshandikappade i kommunen, med lite mat o musik!
Det var så HB snubbalde över mitt namn, jag mailade dem en inbjudan om de skulle vilja skriva om det!

Undra just när jag får fingrarna ur där bak o sätter in alla fina bilder som ligger i min telefon*hmm*!

Nu dags att surfa vidare

ha det gott♥

Taxi-bara ring!

Taxin är fixad!!!!
Pratade med vår rektor, John.
Han sa att inte måste jag blanda in försäkringsbolaget i det här med mina resor.
Han sa att det är bara att boka resorna o be dem fakturera honom på skolan,
han står för allt!! Helt underbart!!!

Imorron väntar taxin 05,45 på min gård för då bär det av mot Umeå o studiebesök.
Vi återkommer på fredag!
Ska bli sååå kul, har verkligen längtat dit!

Min praktik fixade oxå sig, jag tjatade o sa att jag ville göra den när alla andra gör!
Så jag har bytt plats till en daglig verksamhet istället.

Nu längtar jag till den 14 maj klockan 10,30 för då åker mitt gips bort!! Ska bli sååååå skönt!

Jag läser alla era bloggar men inte alltid jag ids kommentera, sitter i sån obekväm ställning framför datorn
så man blir inte här så länge åt gången. Så fort jag hänger med foten så sväller ju mina tår o benet, så jag försöker ha det i minst planläge!

Nu ska jag försöka packa lite grejs till i morron!

Ha det underbart♥

Rackel!!!

Denna skolskjutshistoria verkar bli tjorvig!
Ringde kommunens färdtjänst, nej där för det blir inte nog lång tid!
FK: nej, för jag jobbar inte!!!
Sjukresor:nej, ingen sjukresa!
Då vart jag less så jag ringde vårt kommunalråd, Sven-Erik.
Han sa att han inte visste nog mycket om försäkringarna men bad mig ta kontakt med L.S på kommunen igen!
Hon var ju så otrevlig sist så det lockade inte så mycket. Jag hade ju påpekat åt Leif att jag inte gillade hennes bemötande o det hade han sagt till henne!!
Denna gång var hon MYCKET TREVLIGARE!!
Hon sa att enligt försäkringsbrevet skolan tecknat så ska försäkringen gälla för även skolskjuts även om man går på KomVux!
Så nu ska jag försöka få tag på dem igen*suck*.
Kan bara säga att den enda hjälp man verkar få är en stor fet spark i röven!!!!!

Nåväl, jag ringde till Arbetsterapeuten, får låna en rullstol under tiden vi är i Umeå på studiebesök.
Där var det nemas problemas, självklart fick jag låna! Hon undrade bara när jag ville hämta den, snacka om service!!

Nu väntar en hög med skoljobb*suck*

ha det bra♥

Jävla skit!

Fick samtal från försäkringsbolaget, dem backar!!
Dem står INTE för taxi till skolan!!!!
För jag har inte skolplikt!!!!!!!!!!!
O detta ringer dem på fredag o säger, så man hinner ju inte fixa skjuts till måndag!
Måste ringa o fråga om färdtjänst på måndag!
Hade tänkt att gubben skulle skjutsa mig men på måndag har Mysan tandis så den dan
skulle han få åka 6ggr mellan stan, håller inte riktigt!

Nån som är på väg mot stan på måndag morgon? Jag börjar 8,10!

Om nån vill ha en invalid med sig till stan på morgonen så hör av er!
Bara att plinga under dan!

Nu har gubben packat matsäck, nu ska vi på skotertur!

Ha en underbar dag i solen♥

6 år

image200

Grattis älskade ♥My♥ på din 6-årsdag!

Tänk att stortjejen fyller hela 6 år!!
Var tar alla år vägen?

Imorron är det äntligen dags för omgipsning *jippie*.
Nu glappar det så in i norden, inte så mycket stöd runt benet!

Nu ska jag jaga upp gubben, dammsugaren väntar!

Tjingeling♥

Veckan som gick

Första dagarna var lite luddiga, beror nog på alla mediciner :)
På torsdag ringde svägerskan, hade köpt kött o var på väg till oss o laga mat!
Det blev kött med potatisgratäng *slurp*. Den dan mådde jag tyvärr för risigt så det blev inget ätande den dan!
Tur att det fanns rester över till andra dar :)
Lillpojken åkte med morfar o Aino till stugan för att spendera hela påsken från sin mamma *snyft*.

Vaknade på fredag av att jag drömde om mamma. Sen hörde jag hennes röst nerifrån!
Mamma satt o mumsade frukost med mina barn :)
Älskade mamma dammsög o skurade hela nedervåningen på huset *tack mamma*.
Mysan åkte till Matihilda för lite bus. Där stannade hon nästan hela dan, när vi väl fick hem henne så hade dem varit påskkärringar! 76 spänn var hade dem tjänat!!

Lördag styrde vi kosan mot Seskis.
Där bjöds det på påskmiddag o trevligt sällskap!
Jag gjorde såklart inge mer nytta än nötte soffan :D

Söndag började jag äntligen ta tag i allt skoljobb som väntar.
Nu har det mesta illamåendet börja gå över, bara smärtan som finns kvar.
Kim tog med sig ungarna på en skotertur.
På em for Mysan till Moa för lek. Hem kom hon blå runt ögonen o lila glitterstjärnor på kinderna *såå vacker*.

Idag har det varit skoljobb, lek för barnen o slöande som gällt!
Min lillkille är på väg hem till sin mamma *längtar*

Pratade med skolans försäkringsbolag. Dem står för taxi till skolan för mig *phuuu*. Ska bara faxa in läkarintyget så är det fixat!

Majsan: jag har uppgett dig som vittne till både polis o kommun!

Nu ska jag mumsa lite plättar som gubben steker

Ha det bäst♥

Invalid

Som dem flesta redan vet så rasade jag omkull i måndags på dagisgården o bröt benet!
Splitterfraktur på fibula, tre brott *suck*.
Nu ska man strida mot kommunen för ersättning för detta.
Var i kontakt med dem igår, fick sånt pissigt bemötande av tanten!
Gjorde även en polisanmälan o idag ringde dem upp mig.
Förundersökningsledaren undrade om jag ville väcka åtal mot kommunen, så nu har jag nått att fundera på under påsk!
Tack alla för era goa hälsningar, det värmer fint :)

Igår hade Mysan Moa över för lite lek. Dem roade sig ett tag med att färglägga mitt gips, blev såå fint :)
Sen var dem uppe på vindan o lekte.
Tänk vad olika barn kan leka, dessa två märkte vi knappt av så tysta var dem!
Andra kompisar är det sånt liv med, slåss o härjar!

Idag har Malin varit förbi en sväng.
Med sig hade hon kryckor o ett påskägg med godis.
Nu har jag nått att smaka på hela kvällen *tack Malin*.

Har varit i kontakt med Sus igen, mår så illa av mina mediciner så jag kräks hela tiden*inte så kul*.
Dem skulle fixa nya mediciner, hoppas de funkar bättre!

Vet inte hur ofta det kommer uppdateringar från mig nu, är ganska låst på ett ställe i huset!

Ha det bra o gå försiktigt :)

Bara bilder


Två åringen! Halvsjuk o trötter hela dan!
 
Mysan o hennes shoppinfynd!
     
Robin med Peter i trucken, på andra bilden hade han somnat!                               
      
Detta är från förra helgen när vi var ute med skotern!

Nu ska jag kasta mig i sängen
tjingeling♥