Årets bästa julklapp

Fick vi idag med posten, den kom från Ekfors!
Sluträkningen låg på 11766 kr!!!! Han hade ökat vår årsförbrukning med det dubbla trots att vi använder mindre el nu än tidigare år *konstigt*.
Gubben rosenrasande o började ringa runt till alla han kom på att ringa till, kan ju bara tillägga att på ekfors kontor var det ingen som svarade endast telefonsvarare!
Sen var han ut i skåpet o kollade mätaren, det är tre veckor sen vi gjorde avläsningen o enligt mätaren ska vi ha hunnit förbruka 2000kWh på den tiden!!! Vi har bara hushållsel!
Vi skickade ett argt fax till Ekfors o testade ringa strax efteråt, då svarade dem plötsligt!
Killen skulle skicka hem en blankett som skulle fyllas i o sen kommer nån gubbe o hämtar mätaren. Den ska skickas på rep för o se om den är pajsig. Är den paj så reducerar de räkningen annars får vi snällt betala den!!!
Undra just hur man ska kunna betala den, jag får inte ens ut den summan per månad nu när jag är sjukskriven + att man har andra räkningar!
Det var verkligen en härlig julklapp vi fick!!!!!

Kommentarer
Postat av: elli

Men fy fasen åxå!!!!

Postat av: Veronica

Huja villken mardröm.. hoppas allt ordnar sig till de bästa!!

2007-12-10 @ 21:16:02
Postat av: Kajsa

Vi hade åxå mkt!!! Hoppas nu att vi slipper den där j-la Styrman snart! Han skor sej på oss!!! Vi har säkert fått betala hans j-la bröllopsresa åxå!

2007-12-10 @ 23:03:33
URL: http://mamma-kajsa.blogspot.com
Postat av: aegnes

jag läste en lång ramsa högt ute vid brevlådan igår då jag hämtade posten å såg räkningen från honom med stort H!!!!! ändå var vår räkning lägre än förut!!!!!!!!! orden i ramsan var ungefär så här: #¤%&#¤%¤#"¤#¤%%¤##¤ gubbe, jag ska då inte betala dina ?=)(/&%¤#¤%&%¤¤# räkningar. hans bröllopsresa????!!!!! ska han gifta sig?????? stackars kvinna.

2007-12-11 @ 07:22:50
Postat av: bea

gud så irriterande

2007-12-11 @ 12:04:34
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Emma

Det känns verkligen inte kul och när vi dessutom inta har ngt val än ekfors när vi bor här så är det ännu värre undra hur länge han ska få hålla på egentligen ...

2007-12-11 @ 12:49:09
Postat av: Bettan

Oj, herregud!! Jag hade nog dött på fläcken tror jag.... Det är min stora skräck varje dag när jag hämtar posten- att där ska finnas en räkning som är lika stor som Bill Gates förmögenhet ungefär...
Håller tummar och tår för att mätaren är riktigt jäkla kass så att ni slipper betala!
Kram

2007-12-11 @ 12:55:37
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: Annika

Fy tusan oxå....!!

2007-12-11 @ 17:39:43
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: anisa

Oj inte kul! Hoppas dom hittar nått fel på mätaren!!!

2007-12-11 @ 19:46:25
URL: http://anisa.webblogg.se
Postat av: Katja

När vi flyttade in i huset så fick vi oxå en räkning på nästan 9000 kr, för då hade inte någon bottt ihuset det året och förbrukningen låg lågt nere, vi hade inte haft en tanke att vi måste höja den.Då fick vi dela upp betalningen, vet inte om dom är lika lätta att komma överens med nu,då gick det bra! HOPPAS ändå att det inte stämmer!!!

2007-12-11 @ 20:45:03
Postat av: MorsanBaloo

Åh fyyy vad jäkligt! Jag väntar på min faktura därifrån ännu. (Har stuga i Karungi o måste därför ha med puckot att göra) För några år sedan fick jag en heffa räkning på ca 20 tusen av han! Då hade vi inte läst av mätaren på evigheter plus att vi hade en till stuga på gården så förbrukningen var mycket högre än den vi tidigare angivit. Nåja, iaf så var jag tvungen att betala den, men fick tack o lov dela upp den på några månader. Hoppas eran mätare är trasig.

2007-12-11 @ 21:03:32
Postat av: Katja från Borås

Hej!!! huva ligen vilken kul julklapp!!!! men på dom flesta elbolag brukar man kunna dela upp den...men det e inge kul ändå!! hoppas det ordnar sig!! kram katja!

2007-12-12 @ 08:00:29
Postat av: joannah

fy sjuttsingen, finns ju roligare saker att lägga pengar på!
Skönt att vi slipper ha med ekfors att göra, vi får dessutom ingen sluträkning eftersom vi betalar exakt för det vi använder (fick en ny mätare i våras)

2007-12-12 @ 13:34:27
Postat av: malin

Nej, vilken trist överaskning... :( Vi fick däremot en väldigt glad överaskning - våran sluträkning var på under 200:-!

2007-12-12 @ 22:57:51
URL: http://tvafyrasju.se
Postat av: Majsan

Jag berättade åt gubben min om eran julklapp, då sa han att vi hade en oxå så han hade ringt till Energimyndigheten o där sa de att det är bra att så många som möjligt ringer o rapporterar in sådant som han(styrman) gör, men de kunde inte hjälpa oss,han sa där att de ser över om han ska få fortsatt konsention eller vad det heter!
Vi syns!

2007-12-13 @ 13:16:11
Postat av: Anki

Men vilken trevlig julklapp=(
Hoppas verkligen att mätaren är trasig.

2007-12-13 @ 18:22:36
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback