Låååång dag

Dagen har spenderats med fingrarna i degen!
Det har bakats till Siris kalas. Blev sandkakor, blåbärsmuffins, klöverblommor, mandelkubbar o grön mintkaka.
  
Allt är givetvis laktosfritt o sockerfritt!
Imorron tar jag nya tag, ska göra lite syltkakor, bullar, rulltårta som ska bli prinsessbakelser o en barbiekaka! Eventuellt gör jag några kubbar till, blev så få!
När jag stod o bakade kommer Siri i ville smaka på degen, jag sa till henne att hon får när hon plockat upp dockorna i sitt rum. Envis som hon är fortsatte hon o tjata men jag stod på mig, sen vände jag ryggen mot henne o fixade med kakorna som var på bordet. När jag vände mig tillbaks så ser hon superlustig ut o munnen som om hon har nått stooort i den. Hon hade norpat sista biten på degen som jag höll på att skära klöverblommor ifrån, jag var tvungen att vända mig bort från henne, höll på att börja gapskratta! Ingen av de andra barnen hade gjort det, dem vet att om jag säger nej så är d så men lilla Siri hon banar egna vägar! Inte lätt att styra henne :)

Ungarns rum har städats, efter litet sammanbrott från mig!
Är det fler som har problem att få barnen att städa sina rum?? Här i huset är det tjejerna som börjar härja när d ska städas. Får Robin hållas där uppe själv är rummet städat på nolltid!

Imorron har vi bvc, får se hur mycket tjejerna vuxit. Känns som Nell blivit supertung på kort tid!
Sen är det inhandling till kalaset som ska göras, känner inte för att åka in till stan på fredag oxå!
Här kommer lite blandade bilder, håll till godo!
    
Okej, jag tänkte sätta in fler bilder men nu totalvägrar datorh***etet att sätta in fler!!

Ha en bra kväll

tjing♥

Kommentarer
Postat av: veronica

Herregud vad flitig du har varit, var får du all energi ifrån?
Jag tycker att jag inte har nån.. *åldern tar ut sin rätt:-)*
Hörde att du blivit jättesmal, men tro annat som du verkar gå an:-D
Nåja de är bra att du är pigg och alert, har ju flera barn och hinna med:-)
Hoppas ni får ett riktigt trevligt kalas!
Kramar

2008-03-26 @ 21:25:00
Postat av: aegnes

men hur hinner du????? sandkakor mmmmm undrar om det är såna som svärmor bakade en gång för mångam¨ånga år sen, supergoda, och klöverblommor. vad är det för nåt? det låter då gott

2008-03-26 @ 21:44:34
Postat av: malin

Men gud så flitig du är!!! Emil har feber (40.4) så vi kommer nog inte på lördag, fast är ni hemma på måndag istälet? Om vi är friska alltså?

Postat av: Anna-Lena

Oj vad du är flitig:), och vad stora tjejerna blivit!
Här går det fint att få J att städa, men det är väl för att vi bara har ett barn antagligen, blir nog andra bullar sen..

2008-03-27 @ 08:02:31
Postat av: Sussi

Vad duktig du är - och att du hinner med :)
Jag & svägerskan kommer ev imorgon em :) - vi hör av oss innan!
Filip har köpt "prusänt" åt "Sere" till kalaset ;)
kram

2008-03-27 @ 08:19:06
Postat av: Katja från Borås

Å Herre Gud...hur hinner du mee?? jag tycker jag aldrig hinner mee nånting...Ha en bra dag!

2008-03-27 @ 08:51:32
Postat av: Lotta

Ohh vad gott med laktosfritt fika, synd att man e 140 mil bort.. ;-)

2008-03-27 @ 08:55:48
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Katja

Det är nog samma gnäll om städning i varje hus!!!

2008-03-27 @ 09:09:17
Postat av: Nina

Jag trodde att det bara hos oss det är tjafs om det där med städandet ;).

2008-03-27 @ 09:15:30
Postat av: Bettan

Oj, vad flitig du har varit! Å vad tjejerna växer!
Här i huset är det Mathias som är flitigast på städningen, Michaelas standard-ursäkt är att hon inte orkar/har ont i benen (växtvärk), hihi!

2008-03-27 @ 16:54:44
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: Sussi

1000tack för idag - besök, blommor och "barnvakt" :)
Ses imorrn!!
kram

2008-03-27 @ 21:25:50
Postat av: Sussi

Tack för ikväll - supergott fika :)
Ni har verkligen goa små och stora bebisar!
kram

2008-03-28 @ 21:20:09
Postat av: Anna-Lena

Tack för igår, och för allt fika du bakat:), att du hinner (och ids, hihi)

2008-03-29 @ 08:16:55
Postat av: Emma

Vad flitig du är ,här hinner jag knappt sitta här för härjar inte anton så skriker selma och nu är anton sjuk också .

2008-03-29 @ 19:34:12
Postat av: elli

Kram

2008-04-01 @ 18:38:41
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback