Äntligen sommarlov

Första dagen på sommalovet o solen skiner, synd bara att det är så kallt i luften!
Jag har haft sovmorgon, vaknade först vid 10, såååå skönt :)

Igår var det avslutning i kyrkan.
Barnen sjöng jättevackert, lät som en bamsekör :)
Efter kyrkan var det fika på skolan.
Mysan åkte till Emelie senare, när jag sen skulle hämta hem henne ville hon inte med!
Hon fick stanna en stund till, Jaana o L-G förde hem henne senare.
Siri fick ett par gröna glitterskor av Jaana. De hade varit för små
på Emelie. Det var storlek 29, lite stora på Siri men
hon gick med de på fötterna hela dagen
igår ändå. Såg så gulligt ut :)
Robin ville oxå till en kompis så han ringde Anton.
Lastade cykeln på cykelstället o körde mot Oja.
Fick lite fika o surrstund med Lena medans killarna lekte :)
Till middag bakade vi pizza, supersmarrigt.
Sen kl 18,20 hade Robin bokat in en visit hos Elli.
Vi lastade några i bilen o pappan o pojken på fyrhjulingen o styrde mot Kukkola.
Där bjöds det på nybakade bullar, te, kaffe o cola.
Barnen utforskade huset o hittade massor av leksaker :)
Dem spelade lite finns i sjön med Elli o vi surrade massor,
jättetrevlig kväll:) *tack Elli*
På vägen hem for vi förbi stranden o kastade lite stenar i vattnet,
nått som roar oss ganska bra :)


Imorse såg gubben att båten var kostigt uppdragen nere vid stranden.
Den låg mitt i gyttjan, långt från var vi brukar ha den!
Vi gick ner o kollade. Årorna låg kastade i höggräset.
Öskaret är borta o båten är gyttjig som om den vält där nere, även på motorn var det lera!
Misstänkte genast killarna från Vårudden.
Kim ringde dit o visst hade dem varit o fiskat!
Dem förnekade ju att dem varit till oss o tagit båten men innan vi for till Elli
så såg Kim två av killarna på vespan med fiskespön utanför oss.
Dem stannade till vid vår infart men när Kim tittade ut från garaget så pep dem iväg.
Ringde till L-G istället! Han skulle komma hit o kolla om han ser några fotspår efter dem,
en har visst superstora fötter!
Tycker att deras privilegier som att röra sig fritt ska dras in
när dem inte kan hålla sig ifrån andras grejer!
Skulle ju vara en sak om dem kom o frågade ifall dem fick låna båten,
då hade man ju fått chans att välja själv!

Tisdag var det bilbesiktning, gick igenom med rena papper.
Så nu kan man köra ett år till :)
När vi kom hem så väntade en påse med kläder utanför dörren.
Funderade länge på vem som kommit med dem.
När jag sen började kolla på kläderna så gissade jag att
dem kom från Jaana, såg precis ut som Emelies gamla kläder.
Senare under dagen så ringde Jaana o sa att det var hon som lämnat kläderna :)
*tack för alla fina kläder o skorna*
Onsdag så var Mysan o jag till Vuono för tupperware party.
Shoppade lite plastburkar o fikade gott :)
*tack Monika för att vi fick komma*

Nu har farfar varit o hämtat Robin.
Ska sova över där en natt.
Mopeden packade dem oxå med, skulle åka till Kukkola o köra lite i skogen!

Vet ni någon här i byn som har häst som man skulle kunna få låna nån dag i veckan?
Skulle gärna ha en häst att rida under sommaren :)

Nu ska jag ta tag i städningen o tvätten.
Tjing♥

Kommentarer
Postat av: Joannah

Gud så mums det lät med nybakade bullar....

2008-06-13 @ 15:02:08
Postat av: Kajsa

Jag mötte farfar och Robin här på byn när jag for till stan. Visst är Ellis bullar supergoda?

2008-06-13 @ 21:11:41
Postat av: Anna-Lena

Vad du hinner med allt möjligt:), här händer absolut ingenting..

kram

2008-06-14 @ 07:37:16
Postat av: Katja från Borås

Hej! jo här finns många hästar att låna, bara sätta sig i bilen å komma!!!kanske liiite för långt för en dag!! ha en bra helg!

Postat av: elli

Men så skojsigt att hela familjen kom. Det var så roligt att ha er här! Kram

2008-06-15 @ 15:25:04
Postat av: Bettan

Oj, vad du hinner mycket!

Vilka fräckisar som bara lånat båten utan att fråga och så skitat ner den till på köpet. Förstår att ni är irriterade, skulle jag också va.

Kram

2008-06-17 @ 10:55:09
Postat av: Bettan

Efter kl 14 är jag hemma hela torsdagen, jag har lite midsommar förberedelser att stöka med så det är bara dyka upp!

Kram

2008-06-18 @ 08:41:01
Postat av: Bettan

Hejsvejs! Kläderna kom igårkväll så nu finns de hos mig. Bara kika in när som helst efter två-tiden idag. Ifall du behöver ringa så nås jag säkrast på 073-829 16 74.

Kör försiktigt!

Kram

2008-06-19 @ 10:44:20
Postat av: Katja från Borås

Hej...ja aska uppdater så snart jag fått ordning på bloggkoden! jag läser din så länge! Ha en trevlig midsommar!

2008-06-19 @ 22:46:54
Postat av: päivi

trevlig midsommar!

2008-06-20 @ 11:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback