Glest

mellan uppdateringarna ser jag *ooops*.
Nu har mina fötter börja svälla ordentligt, fick knappt på mig skor en dag.
Var till mamma igår o hon masserade mina arma fötter, genast försvann lite vätska!
Vaknade imorse med världens fläskläpp (endast halva sidan) + att halva ansiktet känns svullet! Undra just vad jag reagerat på*hmmm*, tur att man är gift o inte skulle ut o leta sig en karl *asg*.

Nu har jag kommit så långt i graviditeten att man ska köra ctg kurvor på mig varje vecka. Som tur är kan jag köra varannan vecka i Kalix så jag behöver inte kaijka iväg till Sus varje vecka!
Så på fredag har jag lab 9,10, sen mvc 9,30 o spc mvc 10,30. Fredagar är ju egentligen de två yngsta lediga men denna fredag får dem vara på skolan/dagis en stund.
Tjejerna väger nu över 2 kg var, skiljer ca 50g mellan dem så dem följer varandra väldigt bra :)

Förra gången jag var till Sus, den 2/1 så träffade jag en annan läkare som hette Malin. Var nog en av de virrigaste läkare jag träffat! Hon hade svårt att skilja bebisarna åt, visste inte riktigt vem hon mätte. Sen lade jag mig på sidan o då blev det genast lättare för henne. Hon hörde att jag pratade om flickor o frågade om jag visste att det var det lr bara kände på mig det. Sa att Liselott sett tjejer o att det mest troligt är enäggisar så då borde dem ju ha samma kön! Hon började visa åt kandidaten hon hade med sig bebisarnas blygdläppar o sånt som gör att man ser skillnaden på flickor o pojkar.
Veckan därpå när jag var på mvc så kollade vi igenom vad dem skrivit i Sus, gör vi varje gång. Nina blev lite konstig o sa att hon inte visste om hon skulle visa till mig men att det ändå är min journal. På ett ställe i journalen som heter anteckningar till barnet hade läkaren skrivit "pojke", inget annat!! Hon menade alltså att det helt plötsligt skulle vara en pojke där!
Nå när vi kom till Liselott för nästa besök så berättade jag det för henne o allt annnat knasigt som hände under besöket hos Malin. Liselott skrattade ganska gott o sa att hon hade nog en stressig dag när vi var dit!
Hon visade båda tjejernas blygdläppar så det är absolut ingen tvekan om vad det är för kön!! Men nog fick man ju fundera några dar!

Kajsa: jag ska försöka ta mig i kragen o komma förbi, har ju lite svårt att lämna min soffa ;)
Bettan: hoppas du inte hade satsat några pengar på förlossningsdatumet :)
Emma: jag tog Carena tvillingjogger. Den är inte vändbar så bebisarna är vända framåt hela tiden men jag tyckte inte att det spelar nån roll! Den kostar 2495:- så det avgjorde för mig! Med två liftar o en fotsäck så hamnar priset på ca 3800 :-.

Nu ska jag leta mig lite mat

tjing♥

Kommentarer
Postat av: elli

Få se om det är 34 dagar kvar eller mindre. Känns som om vi nyss fick veta att du väntar twinsen och så är det ca 1 månad kvar bara!!!

Postat av: Nina

Håller med Elli, känns som nyss man fick veta att det fanns två tjejer i magen på dig !!

jag hoppas att du inte behöver vänta allt för länge innan de tittar ut och hälsas välkommna till världen!

2008-01-20 @ 14:09:39
Postat av: Nina

Håller med Elli, känns som nyss man fick veta att det fanns två tjejer i magen på dig !!

jag hoppas att du inte behöver vänta allt för länge innan de tittar ut och hälsas välkommna till världen!

2008-01-20 @ 14:09:51
Postat av: Katja

Jag tycker oxå att din graviditet har gått fort!! (det är ju lätt för oss andra att tycka:)

2008-01-20 @ 14:16:27
Postat av: MorsanBaloo

Tänk snart har du dina bebbar på utsidan. ;) Är såå avis! Hade en 2 veckors bebbe här på besök idag och hjälp vad ljuvliga de är de små. :)

2008-01-20 @ 17:52:17
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: aegnes

huj va tiden går å vad jag tycker det är spännande!! måste kolla sidan flera ggr/dag för att se om du fått än. för det står väl här omedelbums!!!!!!

2008-01-20 @ 19:45:45
Postat av: Bettan

Hehe, nä inga pengar är satsade! Eftersom de inte kom igår så provar vi med ett nytt datum då 1/2.

2008-01-21 @ 11:11:27
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: Lotta

Haha det blir mycket tjejer i huset för RObin och Kim.. ;-) Haha, vad tryggt det måste kännas med en sån vimsig läkare, elelr så inte.. :-D

2008-01-21 @ 14:29:53
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Anki

Här är en till som väntar med spänning. Någon uppdaterar väl??? Så vi också får veta=)

2008-01-21 @ 17:36:49
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: sussi

Klart d gått snabbt - du har ju bara varit "vetande" gravid sen v 17 eller nåt sånt ;)
Tack för igår!!

2008-01-21 @ 19:05:27
Postat av: Anna-Lena

Dom är nog på väg ut snart skulle jag tro. Jag tippar på fredag..
Tack för igår.
Kram

2008-01-21 @ 19:45:17
Postat av: Emma

Jag tycker faktiskt att det gått fort för alal som väntar barn nu snart kommer babybommen :-)

2008-01-21 @ 20:47:18
Postat av: mammamia

Oj vad spännade nu när nedräkningen börjat!!
Eftersom de är över 2 kilo vardera så "gör det inget" om de föds inom kort..

MEn vad jobbigt att ha så mycket vatten..Jag hade det med den sista graviditeten,fy 17..Fötterna var som limpor...

2008-01-21 @ 21:47:58
URL: http://mammamias.webblogg.se
Postat av: joannah

Bara 29 dagar kvar för dig!! Tiden går så fort! Själv har jag 5 dagar!

2008-01-25 @ 17:36:12
Postat av: Anna-Lena

Tupperware har kommit:), kommer in med dom någon dag om vi har vägarna förbi Karungi eller så finns dom här hos mig om du har vägarna förbi Kalix före det.
Kram

2008-01-26 @ 12:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback