Flitens lampa

lyser här just nu.
Har äntligen tagit mig i kragen o börjat baka till JoS bröllop. Fyra vitlöksbaguetter o två olivbröd har gjorts. Några till ska ännu bakas.
Presenten är fixad, kortet är fixat! Tror jag har kläder till alla :) Kommer ju att vara utomhus, på kvällen, så det blir inte allt för fina/tunna kläder.
Mamma o jag har hunnit med ett beök på Nolia oxå. Min snälla lillebror o "lillasyster" hade alla mina fem barn. Visst är dem snälla :) *tack, ni är underbara*. Det var meningen att tvillingarna skulle vara hemma med Kim men kvällen innan så råkade han ut för en liten olycka så barnen fick åka till Seskarö istället.
Och nu undrar ni väl vad det var för nått som hände. Han var ute o skruvade i traktorn, skulle bända till nått med kofoten o den släppte. Fick den rakt över näsan! Blev två sår på sidan av näsan, ett lila öga o massa smärta! Som tur var bröt han inte nått o ögat klarade sig oxå!
Fynden på Nolia blev följande: två par fejkfoppisar (mary janes), en tröja gjord av alpacka ull, en handdusch till toaletten o bröd. Sen mumsade vi på en massa god mat oxå :) Fish ´n chips, Souvas, friterad camembert med hjortronsylt o sen köpte vi med oss en laxrulle o en kräftskärtsrulle som middag på hemresan:)
Stannade till på Storheden. Köpte en garagedomkraft till Kim, var större än jag trodde. Den vägde 60kg o var 1,25 m lång!
Tur att vi hade mammas bil så vi fick med den :)
Sen hade jag ett paket från Libero som skulle hämtas på Lindex. Förstår inte varför det alltid ska hämtas från Luleå, hade varit lättare om man fått d med posten!

Nu är d gråt i bebisfabriken

tjing♥

Kommentarer
Postat av: Bettan

Oj, vad hungrig jag blev..... :)

2008-08-06 @ 12:55:34
Postat av: Sussi

Härligt med lite egentid :)

Här har man åxå fyndat, nu får man äta på naglarna några veckor ;)



kram

2008-08-06 @ 21:57:13
Postat av: Fia

Hej!! Ang tårta så bor jag ju i vännäs men åker upp till Karungi då och då. Kom förresten på en skitbra idé om hjärttårtor för tvillingar. Iaf enligt mig själv ;-) att liksom göra två men dela av den ena så att dom passar i varandra som pusselbitar alltså ta bort "bullen" på den ena... svårt att förklara men i huvudet ser det snyggt ut!

hör av dig!

Postat av: Kajsa

Hoppas Kim mår bättre! Jag har vart med i en pocketkedja men den funkade inte...fick inte en endaste pocket!!! När blir det bröllop?

2008-08-07 @ 07:05:28
Postat av: Fia

vad roligt!! jag skall ju upp å ha blingovisning nu sista helgen i augusti så kanske vi ses där? så man vi ju prata ifall du vill!?

2008-08-07 @ 11:57:19
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/
Postat av: elli

Jag och ajsa var med i samma pocket klubb och jag fick inte ihop några till den.

2008-08-07 @ 14:40:47
Postat av: Katja från Borås

Hej! jag tycker du bakar jämt!!! kom ner till mej å fyll min frys med!! din nya frisyr?? när får man se den? är ju faktiskt 180 mil ifrån så det är liiite svårt å träffa dej på "stan" Ha det gott!

2008-08-08 @ 23:20:06
URL: http://bilddagboken.se mammaolander
Postat av: Malin

Halloj gumman!!! Du får gärna kasta över lite energi till mej - jag skulle behöva det!!! Har meandi den 16:e, är du sugen? Fritt fram att ta med vänner :)

2008-08-09 @ 20:33:32
URL: http://www.tvafyrasju.se
Postat av: eira

Och jag blir nyfiken på måndag-kvällen!!!!

2008-08-13 @ 20:10:49
Postat av: Anna-Lena

Roligt med fynd:)

kram

2008-08-14 @ 12:38:07
Postat av: Sussi

Kul att surra och ses idag, gjorde du nåt fynd :)??

Här blev d ett å annat!



kram på er

2008-08-16 @ 21:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback