Torsdag

Var igår på Tw paryt hos Kajsa, trevligt med mycket folk med mycket surr o gott fika :)

Är upprörd! Har ni läst om deltidbegränsningarna i stämplingen?? Betyder att man i princip bara kan jobba 75 dagar på en stämplingsperiod, om man inte tackar nej till jobb o bara jobbar varannan vecka!! Blir en massa krångel att räkna ut hur mycket man kan jobba nu förtiden!
Nog är det ju fan att man ska jaga dem som är arbetslösa. Jag har inte valt detta o inte min man heller, nog hade vi hellre haft ett fast jobb men det verkar man ju inte få inom vården!
Gubben har börjat söka jobb inom handeln, han har ju mycket erfarenhet därifrån. Med lite tur får han nått så en har fast jobb iaf!
Visst kan det finnas många som myglar men dem flesta vill väl ändå ha ett jobb, lr hur!?
Dem säger att man ska flytta till jobben men alla kan väl ändå inte bo i storstäderna, o det är väl lika dåligt där som här!
Jag blir så förbannad, vem fan röstade på moderaterna???? Jävla puckon!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag röstade definitivt INTE på moderaterna och skulle aldrig i hela mitt liv göra det heller!!! Självklart kommer jag på din demo!!! Vi sprider ut det så det kommer mkt folk för jisses vad jag FICK fina grejor!!!

2008-04-24 @ 12:32:13
Postat av: Lotta

Jag vet, drabbar juh mig, är timanställd på två ställen, å jag har inte rätt att tacka nej till jobb, då riskerar jag att förlora a-kassan helt, men lär förlora pengar på att arbeta.. Vars sjutton är logiken i det?! Skönt att man e SS nu iaf..

Postat av: Anna-Lena

Håller fullständigt med, helt sjukt med denna regering. Och egentligen, hur många med familj och barn flyttar, sticka iväg från all deras trygghet osv.
Kram

2008-04-24 @ 15:50:47
Postat av: Sussi

Ja inte då jag - kommer heller aldrig att göra så.
Tur är ju att vi båda har jobb, men vad vet man om framtiden...
kram

2008-04-24 @ 17:56:22
Postat av: Linski

Ja då, de flesta som "hittar på" olika regler har aldrig behövat leva efter såna själv...utan de går efter olika konsulters rapporter och lever sitt liv i sin lilla bubbla.
Jag fattar inte de som röstade på moderutterna, vad tänkte de på egentligen? tänkte de öht?

2008-04-24 @ 18:35:59
URL: http://string.blogg.se
Postat av: elli

Rösta på moderaterna!! Nä fy fan!!!!

2008-04-24 @ 19:06:34
URL: http://www.elli.webblogg.se
Postat av: Veronica

Jag rösta inte heller på dem!
Jag har också haft svårt och få ett jobb, så efter mammaledigheten så vet jag inte vad som händer:-/
Verkar ju som att sågen verkligen ska läggas ner så snart är vi också 2 arbetslösa här hemma, suck!
Få se vad som händer,kanske man har en gubbe som snart får vecko
pendla längre bort och jobba. De skulle inte vara kul alls.
Nåja man får ta en dag i taget och se vad som sker..
Kram

2008-04-24 @ 21:26:47
Postat av: Emma

Helt sjuka regler jag röstade inte på dom ...

2008-04-25 @ 04:34:36
Postat av: MorsanBaloo

Ja inte var det då jag! Puckon är vad dom är.

2008-04-25 @ 10:16:33
Postat av: Susanna

Halloj! jodå jag har kvar gungan! =) Den finns på bild i den gamla bloggen... 7 april under rubriken Joannah :) Hör av dej! 400kr hade jag bett för den... kram kram

2008-04-25 @ 21:05:39
URL: http://www.metrobloggen.se/susannas
Postat av: Bettan

Jag röstade inte heller på dem men å andra sidan tror jag det är samma skit me alltihop så det blir nog till att rösta blankt i nästa val, då är man ju iaf inte soffliggare.... Om det nu inte dyker upp nåt parti som är värt namnet förstås.

2008-04-25 @ 21:08:45
Postat av: Ulle

Har beställt en extra mugg isf nappflaskan. Så det kommer två st i din påse till Kajsa.

2008-04-25 @ 22:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback