Jahapp!

Har varit med tjejerna till bvc idag, var vägning o läkare på schemat!
Tuva vägde 4,2 kg o Nell 4,7kg, man kan ju tro att dem är hemma när det är mattid ;)
Sen var det koll hos läkaren, var Timo Kivelä. Nell var lite upprörd pga hunger. Svårt att höra vad han säger när ett barn skriker, är ju lite tyst av sig!
Igår hade Mysan med sig Moa hem o Robin hade gått hem med Aro, så här var det tjejvälde :)
Är det bara jag som tycker att det blir lugnare i huset när ungarna har med sig kompisar, hinner liksom inte bråka så mycket med sina syskon då :)
Imorron tänkte vi ta oss en tur o hälsa på här i byn, ska sätta gubben att städa huset under tiden, smart va!!

Ska baka några kakor till Mysans kalas som är i helgen.
Tror jag har kommit i håg o säga till alla som hon bjudit att hon inte leker med Barbiedockor! Kim tyckte inte man kunde säga det men det tyckte jag, dem hamnar bara i en hög o sen in i skrubben!
Hon är mer en pysseltjej än en docktjej!

Min lillprins har börjat bli sjuk, känner sig lite småvarm o huvudvärk.
Stackarn drabbas ofta av huvudvärk, är nog dags att kolla synen igen på honom!
Kajsa: han hade ramlat ute på skolan o slagit ryggen i en iskant! Så han längtade efter sin mamma :)


Gubben har jag låst in i källaren, han håller på att olja o slipa våra köksstolar! Man kan ju inte ta alla på samma gång för då har man ju inget att sitta på vid matbordet!


Nu ska jag försöka lugna ner mina stora tjejer, dem är fulla i bus!


tjing♥


Kommentarer
Postat av: Sussi

Tack för "rock"tipset ;)
Moa var på väg idag med, men nu sa mamman NEJ! ;)
Vi ses till helgen!!
kram

2008-04-09 @ 21:07:43
Postat av: Bettan

Vad dina flickor växer!
Jag brukar också säga till folk vad barnen vill och inte vill ha när de fyller år och ibland så säger jag "Mathias önskar sig.... men mamman önskar att han får...."
Samma sak i år som alla år, jag vill att han ska få kläder för han har ju en miljon bilar men vi får väl se.

Postat av: Kajsa

jag tycker det är bra att man vet och säga vad ungarna vill ha och inte ha!

2008-04-09 @ 22:57:39
Postat av: anisa

Oj vad töserna växer;)

2008-04-10 @ 07:51:11
URL: http://anisa.webblogg.se
Postat av: Katja från Borås

Oj va dina tjejer växer! mina väger nu 15,2 å 15,4. Ja fast dom är ju lite äldre me...D verkar som du har fullt ös hemma. sen kan ja hålla me om att det är skönt när dom har kompisar men dom behöver inte alltid leka hemma!!!ibland kan dom ju va hemma hos kompisen! ha en bra dag!

2008-04-10 @ 08:03:01
URL: http://Mamma3.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Vad dom växer:)
Att du hinner/orkar hålla på baka där,du är flitig du:) kram

2008-04-10 @ 09:11:53
Postat av: Sussi

Tack för lånet av tösa idag :)
kram

2008-04-10 @ 22:45:31
Postat av: Lotta

Nu tycker jag det är dags för lite färska bilder på dom små minstingarna.. Och om hon får barbies ändå så kan jag "offra" mig att ta dom. ;) *skrattar*

2008-04-11 @ 10:23:04
URL: http://lottis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback