Sporadiskt

Herrgud vad jag bloggar sporadiskt!!! Det kan gå flera dar innan jag ens sätter mig vid datorn, vet inte vad som hänt!!
Fick idag en inbjudan att fara på julfest på fredag, självklart nappar man ju på det :)
Imorron bär det av mot Sus igen, denna gång tar jag med mig gubben.
Sist körde jag själv men det gör jag inte om, orkar verkligen inte det!

Lördag hade vi fullt hus hela dan.
Mysan började med att åka till Sissela, hann bara hem så ringde hon efter Moa.
Bror med familj kom förbi några timmar.
Sista besökarna var Emelie o Sissela, vi var barnvakt nån timme.
Jag tycker det blir mycket lugnare i huset när barnen har kompisar, är jag konstig??
Ingen som bråkar o skriker som det blir om syskonen är själva!!
Själv var jag ut en sväng på dan, åkte spark med Siribus o Robin på isen. Sen grillade vi korv o drack oboy ute på gården *mysigt*.

Söndag åkte vi o plockade upp brorsbarnen. Peter jobbade o Marika skulle o jobba, så vi tog med barnen till ön.
Fick se det nyaste tillskottet i familjen, Jocke o Fia hade skaffat en Hugo *såååå söt*.
Denna ras tål även allergiker så mina barn kunde oxå klappa, är ju även bra med tanke på att matten är allergisk ;)
Inte varje dag man blir faster till en liten vovvsing :)

Fick samtal från Fk, hon höll på att räkna ut min årsikomst, på henne lät det som att jag kommer att få pengar därifrån under min sjukskrivning *jippppiiieeee*.

En liten tanke bara, saker blir aldrig som man planerat!!! Hade redan bestämt mig för att inte amma, har haft nästan noll i mjölkproduktion två sista barnen. Denna gång har jag känt att det kanske kommer att finnas lite där. Vad tror ni hände inatt då??? Jo jag läkte o ganska mycket!!!! Jag är nu gravid i vecka 26! Så här var det när jag väntade Mysan, sista månaden hade jag inlägg i så det inte skullle läka. Åt henne hade jag supermycket mjölk oxå, hon var som en liten ballong :)
Tror jag får börja fundera om när det gäller ammningen för twinsen*hmm*, kanske jag mixar med tillägg!

*surfar vidare*
tjing♥

Kommentarer
Postat av: Malla

Kikar in.. skoj med julfest :) man börjar som längta efter allt vad julen innebär speciellt all god mat :P

2007-11-19 @ 17:53:18
Postat av: Katja från Borås

Hej igen! va det gäller ammningen så ska du göra precis va du känner å framförallt va du orkar! barnen mår lika bra av ersättning, inget dåligt samvete behöver du ha. stressar man så blir det JÄTTE tokigt!! krameli....ps...pratar om egen erfarenhet!DS

2007-11-19 @ 19:09:57
Postat av: elli

Ersättning är lika bra som tissetår!!! Stressa inte med det nu!!!
Vad är det för en ras den dära Hugo är? Åke tål ju inte pälsdjur för dammet och hårens skull nämligen. Berätta fort!!!!

2007-11-19 @ 19:50:46
Postat av: Annika

Säger som de andra...stressa inte över amningen. Det är ju tur att det finns ersättning!!

2007-11-19 @ 20:34:13
Postat av: Nina

Jag har struntat i vad de sagt på bvc om ersättning...först har de gnällt om bägge barnen att de INTE går upp i vikt...sedan NÄR jag gett ersättning har inte det heller varit bra !! SÅ du som kan det där med att bli mamma gör som du vill !!! Kramis :)

2007-11-19 @ 20:46:50
Postat av: malin

Om man inte tar disskutionen om hurvida ersättning och amning är likvärdigt (vilket jag tror att det i stort sett är) så kan man ju lägga in mysighetsfaktorn i det hela också... För visst är det väl mysigt att krypa ihop i soffan med en liten gosig bebis va? :) Mixen låter som en bra ide - då kan du fortfarande köra upp gubben på natten för att mata, medans du på dagen kan sitta i soffan och mysa :) Lycka till i morgon! Kram!

Postat av: Katja

Kör försiktigt!!Vi ses på fredag!!!

2007-11-20 @ 09:02:17
Postat av: Kajsa

Håller med Malin! vad är Hugo för en allergivänlig sort?

2007-11-20 @ 11:07:57
Postat av: Bettan

Att mixa låter perfekt när man har tvillingar, det kan kanske vara enklare så. Själv vet jag inte hur jag skulle ha gjort, så länge barnen mår bra och får tillräckligt så är det helt upp till en själv tycker jag. Kram

2007-11-21 @ 09:26:20
Postat av: Anna-Lena

Trevligt med julfest:)
Kram

2007-11-21 @ 09:53:00
Postat av: Eira

Hoppas FK ser till att du får pengar under sjk-skrivningen. Och ammningen gör du preciiiiiis som du själv vill och känner. Det har ingen annan med att göra. *ler* Ha en bra dag!

2007-11-21 @ 16:12:56
Postat av: aegnes

håller med alla föregående talare!
kram

2007-11-22 @ 06:29:46
Postat av: Nina

Fick också erbjudandet om fredagen...var nog till samma ställe och av samma "chef"??!
För Hon ringde mig och sa att jag är ju ännu anställd av happis...men tyvärr kunde jag inte imorgon.

Var det samma julfest??

2007-11-22 @ 21:07:42
Postat av: Emma

Håller med föregående du gör vad som känns bäst .. med ammningen alltså ..hoppas nu att fk skickar pengar åt dig .

2007-11-22 @ 21:28:41
Postat av: joannah

är det på folken du är på julfest i kväll? Min gubbe är där och har det gott! (han köpte 2 påsar godis och 2 chokladkakor till mig innan)

2007-11-23 @ 21:02:35
Postat av: elli

Nu måste du uppdatera dej om festen!!!

2007-11-24 @ 20:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback