Nu kommer det äntligen!

Lördagen

Vi började vid 15,30 tiden med att hämta den blivande bruden. Marika hade gått i förväg o sagt att hon skulle hjälpa göra rispåsar, så vi var säkra på att hon skulle vara hemma.
Hon sa att hon kände sig totalt grundlurad när vi kom, hade räknat med att det inte skulle bli nått för henne*ler*!

När hon hade fått på sig sina kläder som vi tillverkat till henne, ett lakan vi gjort till en t-shirt med texten Tomaksen romukirppis på framsidan o Parasta ennen 09,09,2006 på baksidan, så bar det av till Bowlinghallen i Torneå!
Där gjorde vi alla vårt bästa med att träffa käglorna o inte rännan, gick väl lite sådär med den saken*asg* men kul hade vi !
Vid 17 tiden var det till Salon Beauty vi styrde kosan! Där fick hon noppade o färgade bryn o färgade fransar. Hon fick även en fotvårdsbehandling så hon orkar ha finskor på sig hela bröllopsdagen.

När hon var färdigbehandlad så gav vi oss iväg till Torneå för lite mat. Vi åt på en Tasty food o det var mumsigt, man hade hunnit bli ganska hungrig.

När vi ätit färdigt så for jag över till stan med våra underåriga som inte skulle vara med på resten (hennes två döttrar 17 o 14 o Kristiinas dotter), dem andra knallade till Vanha mestarii för lite försäljning av skrot o rosor som vi prackat på henne!
Jag mötte upp där när jag lastat av flickorna.

Marika o Kristiina
Marika o Kristiina.

När klockan började närma sig 20,30 så tog vi bruden med oss till Umpitunneli där vi bokat vip bastun!

bruden o M
Bruden o Marika i bastubyggnaden!
Bastun var jättefin, man hade en direkttelefon till baren om man råkade bli lite törstig, superbra tyckte vi*ler*!
Vi hade hyrt bastun i två timmar, sen knallade vi in på Umpi för lite dansande o försäljning.
bruden
Bruden med lite dricka o sin fina outfit!
Satu
Satu.
Vi tyckte dock att folket var lite för ungt på Umpi för försäljning så vi knallade över till Torne statt.
försäljare
Där gick affärerna genast mycket bättre.
Dem hade lite band som spelade o detta är ett av dem
bandet2
taget på lågt håll med dåligt ljus*småler*, musiken var hårdrock i olika hårdheter.
min drink
så här fin var min alkoholfria drink som jag drack på T statt! Smakade supergott oxå.

När vi tyckte att vi var klara så for vi till lilla Kalles för lite mat o sen lämnade jag av alla passagerare o bruden. Klockan var 02,30 när jag väl kom hem!

Vi hade alla en superkul kväll o vi var ganska snälla med bruden oxå!

Nästa lördag så är det bröllop som väntar. Barnen ska vara hos min mamma så då får även jag smaka på lite alkoholhaltigt!


Söndagen var vi först till Björkfors för Lennart hade kalas, han fyller år idag så vi tog kalasande dagen före.
Sen var vi till mamma o hälsade på. Jag var så himla trött eftersom jag bara sovit tre timmar på natten så jag fick vila mig lite. Efter maten så gjorde min lillebror efterrätt o svägerkan tog barnen på en promenad, så jag fick lite tid att lägga mig i badkaret *tack J o S*.
Var en sväng förbi Fia o kollade vad hon hade för böcker, hade med mig en påse med nya saker att läsa*tack tack*!

Idag har jag varit på min praktik, första dan.
Fick en liten rundtur på Klippan så man vet hur det ser ut*ler*.
Morgondagen är jag ledig*skönt*, då ska jag passa på att läsa lite medicin o annat kuligt.
Sen är det praktik onsdag, torsdag o fredag.

Nu har ni fått ett ganska långt inlägg så jag kan nu med gott samvete logga ut o läsa era bloggar

ha en skön kväll

Kommentarer
Postat av: anna

va skoj ni haft!

2006-09-04 @ 20:04:10
Postat av: Saara-Maria

Låter som en rolig kväll!! :-D
Känner igen Kristiina, har haft henne som lärare på språk.... :-)

Postat av: Anki

Det brukar vara skitkul med möhippa : )
Ni verkar ha haft en toppenkväll

2006-09-04 @ 20:18:37
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: kajsa

Men vilken kväll ni haft...och natt...

2006-09-04 @ 20:27:54
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Seija

Roa sig,det e allt ungdomarna tänker på nuförtiden...*S*..Hoppas verkligen ni hade så kul som vad det ser ut som att ni hade på bilderna...*kramas*..

2006-09-04 @ 20:33:48
URL: http://seija.webblogg.se
Postat av: Sussi

Tror att Kristiina umgås med min syster faktiskt!?

2006-09-04 @ 21:32:27
Postat av: Lotta

Låter som en lyckad kväll.. :) Ohh, du får också chillpraktik, vissa får ju gå varje dag. :P

2006-09-04 @ 21:41:44
Postat av: elli

Vad roligt att få läsa och se bilder från möhippan. Du har dokumetnetrat bra!!!!

2006-09-05 @ 19:53:59
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback