Rubriktorka

Vet inte vad jag ska ha för rubrik för jag har ingen aning åt vilket håll detta inlägg är på väg!
Sunderbyn gick ganska bra, högra bebisen ville som vanligt inte vara med när det var dags för ctg, samma visa varje gång! Hon har för övrigt vänt sig tillbaks till säte igen! Tror hon trivs att ligga så, med huvudet i mina revben.
Jag tror hon blir en liten rackarunge när hon blir större :)
Vikten var oxå bra, vänstra väger ca 2400g o högra ca 2600g, stora o fina flickor.
Liselott sa att om jag inte fått barn till nästa besök, den 12/2, så skulle hon undersöka mig lite oförsiktigt så det kanske startar nått!
Ett besked var iaf positvit, hon räknade ut att min graviditet borde väga ca 15-20 kg, om man räknar bebisar, fostervatten o moderkaka. Jag har stigit ca 4-5 kg i vikt själv så med lite tur är jag mindre när tjejerna kommer ut *hoppas*.
Ska nästa vecka på onsdag till barnmorskemottagningen i Kalix för nytt ctg.
Jag har verkligen börjat fylla kroppen med vätska nu oxå, är så svullen så det är svårt att gå ibland!
Mitt bt har nu börjat stiga + att jag hade protein i urinet *suck*. Allt är tecken på havandeskapsförgiftning! Dem menade att om proteinen ligger kvar på +1 så är det ingen fara. Jag gick igenom allt detta när jag väntade Mysan! Hon var en liten skrutt när hon föddes, vägde 2970g o var 48cm lång!

Man hinner tänka mycket på dagarna när man bara ligger i soffan, vet ni vad jag kom fram till??
(nu kommer min man att sucka över mig igen)
Jag har alltid pratat om att jag ville ha fyra barn, men det kändes så bra att vara trebarnsmamma. Hade som vant mig med att vi skulle vara en familj med våra tre älsklingar.
Nu är jag snart fembarnsmamma, ganska maffigt!! Tänk att lilla jag ska ha fem barn!!!!

Nu ska jag börja packa Robins väska.

Tjing♥

Kommentarer
Postat av: anisa

Har du bara gått upp 5 kg under graviditen?? Herregud, själv har jag alltid gått upp 20 kg. Sett ut som en kossa;)
Hoppas töserna hittar ut snart!!!

Postat av: Annika

Man ser på dig att bebisarna nog tagit energi ifrån dig....du har blivit mindre! :)

2008-02-01 @ 12:21:20
Postat av: Bettan

Hihi, ja det ÄR maffigt med 5-barnsmorsor! Tycker det är härligt med stora familjer men är tveksam till om jag skulle klara det själv.
Jag har gått upp 8 kg med tösen och 18 med gossen så det kan svänga rätt rejält men 5 kg är ju ingenting! De kommer ikväll eller på söndag eftermiddag tror jag (nångång måste jag ju ha rätt?)
Kramis

2008-02-01 @ 13:11:07
Postat av: Nina

Fembarnsmor låter härligt och jag tänker på vilken stor fmailj ni är snart !! KUL :)

Men inte kul att du har så mycket vätska men jag får håller tummarna att det snart är dags...

2008-02-01 @ 13:48:49
Postat av: Katja

Dom är ju riktigt stora flickorna! Men försök att knipa igen ikväll för det är inte roligt att åka till Luleå i detta vädet!!! :)

2008-02-01 @ 15:10:19
Postat av: bea

rubriken är alltid sjukt svår att hitta på

2008-02-01 @ 18:51:48
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Jag är 6 barnsmamma och känner mej väldigt rik!!! hoppas att dina flickor kommer innan du får havandeskapsf. Kanske du och Emma ligger på bb samtidigt...coolt!

2008-02-02 @ 10:58:16
Postat av: Anna-Lena

Dom är ju riktigt stora nu:), jag hoppas dom kommer snart:)
Kram

2008-02-02 @ 11:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback