Seskarö

Har jag strandat på idag :)
Min mamma bjussar på vin ikväll så man blir över natten :)
Självklart att man "offrar" sig när hon nu vill bjussa :D

Idag är min lillgosse mycket gladare, han har varit med sin morbror och åkt
truck nästan hela dan. Han gjorde bara ett stopp för lunch.* Tack Peter*
Mysan for med sin fadder o Fia till Luleå på lite shopping. Där köpte hon en prinsess väckarklocka o rosa hjärtpost-it lappar. Sen har hon blivit målad som en fjäril i ansiktet. Hon hade verkligen en heldag *tack J o S*.
Lilla Siribus har jag haft i vagnen runt byn.
Jag har knallat två timmar för att få henne o sova, det gick inte alls!
Hon bara surrade om bilar, moppar o var hundarna var nån stans :)
Vi tog ett litet stopp hos mommo o moffa. Inte så ofta man ser dem nu förtiden, mommo orkar inte fara så mycket nå mer så man får passa på att svänga förbi när man är på ön.

Ska lägga in lite bilder när jag kommer hem imorron (om jag orkar efter allt kalasande för Siri :) )
Sussi: det handlade om det vi surrat om tidigare!
Kajsa: vad fina våra gossar ska vara nu :)

Ha en underbar kväll

Besviken

Ibland blir jag så besviken på människor i min omgivning!
Att se min son så lessen skär i mammahjärtat :(

Ommöblerat

Nu har vi slitit o dragit från rum till rum*stön*
Allt är nu på plats o ganska färdigt *pust*
Tack Sofia för att du orkade slita med mig :)

Idag har man skolat som vanligt :)
Har lite jobb att göra innan dagen är slut!

Denna helg spenderar vi i kalasadets anda.
Imorron fyller fasters gullunge 3 år!


På lördag fyller Siri bus 2år!


Så det är bara fest denna helg :)

Nu väntar lite jobb

ha en underbar dag♥


Helgen kom o gick!

Lördagen var vi ute o grillade lite korv.
Bilder kommer en annan dag :)

Söndag var vi till pappa på kalas.
O fyllde oxå år så där var det oxå kalas på g!
Siri blev såklart lite febrig på söndag så pappan o hon blev hemma.
Min snälla storebror tog med My o Robin på Os kalas o sen skjutsade han
hem dem igen *tack Peter*.
Själv hade jag kvällspass både lördag o söndag!

Idag går jag på turbospeed.
Är så trött o har huvudvärk*suck*.
Gubben frågade vad det var med mig idag när jag bara fnittrar o svamlar :)

Ska börja rensa lite nere för imorron börjar vi kånka möbler!
Nån som känner att dem vill hjälpa möblera om så är ni sååå välkomna till mig :)

Nu ska jag hämta mina rosenknoppar från dagis.

Ha en härlig dag♥

Nu packar vi

ryggan o ger oss ut på isen innan jag ska o jobba!
Hoppas ni andra får en härlig dag i solen :)

Tack snälla Sussi som hämtade korten åt mig!

♥Kram♥

Minns inte

vad jag redan har berättat om veckan!
Idag var det prov i sjukvård. Var helt uttömd när jag gick därifrån.
Skrev som en tok, känns som ett vg minst!
Fick tillbaka omvårdnadsproven, där hade jag lyckats få starkt vg, inte alls långt från mvg!
Denna helg har man inte nått att plugga till så jag passar på att ta två kvällspass istället :)

På söndag har vi två kalas att gå på.
Pappa fyller år o Oskar oxå. Jag ska ju jobba så vi åker till pappa redan vid 10 tiden.
Sen far gubben med barnen på Oskars kalas vid 14 tiden medans jag åker o jobbar!

Har varit förbi SussiJ, hon hade en massa kläder som hon ville bli av med.
Mysan kollade igenom högen o fann lite som föll i smaken *tack Sussi*.

Idag fick jag en ljus idé. Om jag tar ner alla kontorgrejer till gamla lekrummet o har det som kontor o gästrum. Sen flyttar jag över My o Robin till det stora rummet på vindan så får dem plats med alla leksaker där oxå.
Då blir det lilla rummet gubbens o mitt sovrum, Siri får oxå vara med där på ett hörn!
Nu ska jag bara få alla mina bärare att hjälpa till :)

Sussi: är du på väg mot Kalix nått? Korten som jag beställt är färdiga så om du har vägarna dit får du gärna hämta dem :) Hör av dig om du far dit annars ska jag åka ditåt själv !

Nu ska jag mäta soffan lite

ha det gott alla vänner♥

Hinner inte!

Har så mycket arbeten som ska göras, hinner inte
blogga o knappt läsa heller.
Läser om jag hinner!
Återkommer när det finns mer tid:)

Tjingeling♥

Resumé

Fredag eftermiddag spenderades hos storebror med familj.
Vi mumsade tacos o surrade flera timmar *trevligt*

Lördagen styrde vi kosan mot Pirttiniemi.
Gubben fick bli hemma för han skulle på nattjobb!
Där grillade ungarna korv o lekte ute flera timmar,
själv satt jag inne o pluggade hela dan!
Min älskade storbror, pappa o Aino tog hand om mina barn*tack*.

Söndag har vi spenderat hos mamma.
Gubben hemma sovandes efter sitt nattjobb!
Träffade storbror där oxå *ler*.
Ungarna lekte o jag pluggade som vanligt!
Sofia o Jocke var oxå dit såklart!
Siri blev tvättade av Fia *tack* o sen klippt av mommo*tack mamma*.
Klockan var nog nästan 21 innan vi styrde kosan hemmåt :)
Länge sen man träffat mamma så jag var nog lite mamma sjuk :)

Idag har jag haft lite frukostsurr med Sussi J *alltid lika trevligt*.
Ikväll flyger man solokvist igen, gubben jobbar natt!
Sugen på kvällsfika nån?
Min dörr står öppen, kika in!

Nu ska jag kamma håret o masa mig mot stan.

Ha en underbar dag alla vänner ♥

Ledigt

Nu tar jag ledigt, återkommer kanske imorron lr söndag!

Ha en underbar helg♥

Joannah

Tänkte åka till Joannah o hämta Me&I kläderna, nån som vill att jag tar med era??
Hör av er till mig, finns på mobilen hela dan!

Kram♥

Provet

gick ganska hyfsat, tror/hoppas på vg iaf!!
Fick lite mer jobb att göra men vi fick istället ledigt Monas
lektioner fredag o måndag i utbyte!!

Wow vilken energi jag känner varje dag!
Solen skiner, fåglarna kvittrar, snön smälter o alla vänner ger sån positiv energi!
Känns som om allt är på topp just nu trots allt skoljobb!
Hoppas detta håller i sig resten av terminen :)

  

Nu ska jag söka lite om Hortons huvudvärk!

Ha en underbar dag ute i solen♥

Mitt i veckan

Började morgonen med att föra ungarna till dagis.
Onsdagar är nämligen den dagen jag börjar först 11,45!!
Dessa morgnar brukar spenderas med näsan i böckerna o sen lite lunch
innan resa mot stan.
Denna morgon spenderade jag dock med lite morgonfika tillsammans
med Sussi J. Te, skorpor o en massa
tjejsnack*mysigt*.
Kände mig full av energi sen :)

Sen har man visat upp sig i skolan som vanligt :)

Nu ska näsan i böckerna igen o ungarna ska visst oxå i säng
snart! Bara Bolibompa kvar!

Håll tummarna för mig i morron,
omvårdnadsprov 08,10!

Ha en underbar kväll♥


Krig i luckan!

Ungarna började kriga så fort vi klev innanför dörren idag*suck*.
Fortsatte ganska bra ändå fram till middag, sen blev dem vänner igen!
Siri var så trött när jag lagade mat att hon låg på köksgolvet o grät!!

Vi mumsade lite kardemummaskorpor med hallonmarmelad till kvällsmål *mumma*.
Sen snubblade pappa o Aino in på en kvällsvisit *trevligt*.
Nu är två nattade o Mysan på g till sängen.
Lugnet sprider sig över Tornedalsvägen *underbart*.
Jag ska leta upp mina böcker o plugga lite!
Omvårdnadsprov på torsdag o sjukvårdsprov nästa torsdag!

Ha en mysig kväll♥


Flyger solokvist!


Gubben jobbar natt så man är solo ikväll!
En sover o två ska snart ha kvällsmål.
Tror jag tar mig en kopp te sen, nån som är sugen??
Bara att svänga in!

Idag har jag suttit nästan hela dan framför datorn,
en massa jobb som skulle bli färdiga!
Mysan har varit hemma, hon var så trött imorse att hon bara grät.

Var precis in på Bemanna, såg att man ska jobba under påsk!
Måste passa på att jobba när man är ledig så det blir nå pengar i huset ;)

Nu är Bolibompa snart slut, dags för mamman att natta de andra två

ha en underbar kväll♥


Hemma igen

image188
På Sussis begäran kommer en bild på Tobbe trollkarl :) Här tillsammans med Robin!

Helgen har varit superbra.
Fredagen började vi på stan i Luleå o sen bar det ut till
Leos lekland. Där busade vi tills vi var svettiga!

Mysan kramar om Leo.

Siri i bollhavet.

Robin i cykelrinken.
 

 
 



Lördagen styrde vi kosan mot Piteå.
Började med att bada o sen checka in på rummen!
Lite vila innan vi gick o käkade. Det bjöds på tacobuffe*mums*.
Sen kom såklart Tobbe trollkarl! Ungarna var helt exalterade!
Han var såå bra, skrattade nog lika mycket som barnen :D
Efter Tobbe så var det barndisco!
Mysan hittade sig en ny kompis, Nelly hette hon.
De dansade o lekte tillsammans hela kvällen.
Vi dansade o stuffade till efter 21!
Helt slut var både barn o föräldrar :)

Söndagen startade vi med frukost o sen bad igen.
My hittade sin kompis igen i badet, leken fortsatte där!
Efter två timmars bad så började vi åka hemåt.
Vi stannade till i Luleå o åt lite mat.
Kebabhuset blev det*jippie*.

Nu är alla saker uppackade, Siri sover o de stora kollar barnprogram!

Kajsa: hoppas Kasper mår bättre!

Ha en bra kväll♥

Trevlig helg


Nu ska jag packa bilen o sen styr jag kosan mot Luleå!
Lite shopping idag.
I morgon åker vi till Piteå för lite bad o Tobbe Trollkarl.
Kajsa: hoppas vi ses :)

Ha en underbar helg alla, för det tänker jag ha :)

tjingeling♥

VARNING

Alla tummsugare!!
Här kommer bilder på
Sussis begäran :)
 Vänster tumme!
 Höger tumme!
Visst ser ni skillnaden?!
Så blir en tumme efter år av sugande på den!
Till saken hör att min mamma berättat åt min att jag sög på
tummen så fort jag kom ut från magen.
Hon sa att den visste precis vart den skulle så den hade nog varit där
redan under vistelsen i magen!
Personligen tycker jag att den är ganska söt :)
Mycket kortare o knubbigare än vänstra!
Kunde inte ta en bild på dem brevid eftersom gubben är ute o jobbar!
Ni får komma o kolla live istället!
Kram♥

Tagen

Jag har blivit tagen av Nina, Anna-Lena, Anki och Bettan.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga
saker i sin blogg om sig själv, samt anger reglerna för spelet.
Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista på deras namn.
Efter att det är gjort skriver hon/han en kommentar i deras bloggar
för att dom skall veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa
ens blogg för mer info.

Jaha vad ska man skriva då*hmmmm*?
Nåväl håll till godo, här kommer mina fakta!

1. Jag är jävligt envis o har ett jävla humör när jag sätter den sidan till! Man vill inte reta upp mig!

2. Har blivit målad med barkvatten i ansiktet när jag var ett år. Min storebror roade sig :)

3. Äter konstiga sammansättningar av mat när jag är sugen, tex inlagde minigurka med sweetchili sås till!

4. Har sovit på en stenstrand en gång när jag var supertrött. Vi var ute o fiskade med mamma o Kjell hela natten o jag blev så trött att jag somnade när vi gick iland på en ö (o där fanns det bara stenar).

5. Somnar nästan alltid när jag åker i en bil en lite längre sträcka(om jag inte kör förståss), somnar även i båt! Bara det finns ett motorljud så går det bra!

6. Har en superkonstig högertumme!

Jag tar Lotta, Malin, Eira, Elli, Agneta o Sofia!



Igår var det Markus kväll!
Mysan o jag hade date med Seija o Emelie.
Var ute o mumsade i oss lite mat innan det började!
Träffade en massa bloggare där, kul att ses :)

Mysan hade gjort sig festfin med rosa o glitter i håret. Kjol o glittertröja hade hon på sig.
Självklart var vi fram för att få autografer oxå, mamman fick en kram oxå*ler*.
My var så stolt när hon trippade därifrån, Markus hade kommenterat hennes tröja! Han sa att vad fin tröja du har!
Sen berättade hon det för alla som hon kände :)



Längst fram stod jag inte o nån bra kamera har jag inte heller men nån dålig bild fick jag iaf med mig hem!

Igår kom även mina grejer från misssmith *jippie*!

Röd burk: plåster o en mini mini anka, lila burk: pillerburk, hjärtaburk: kanelmint tabletter, kistan: minttabletter o miss kitty: sour cherry tabletter!
Nu har jag det jag behöver i min handväska!

Nu ska jag plugga o sen är det jobb som väntar 15,00

Ha en underbar dag♥

Ledig dag

Idag är min lediga dag.
Har vikt kläder o dammsugit hemma.
Sen till stan för lite klippning o fotografering!
Var en sväng förbi fasters gullungar, som har vattkoppor!
Nu ska det göras lite skolarbete o sen ikväll är det Markus som gäller!
Ska plocka upp Emelie på vägen o sen Seija från jobbet.
Vi tjejer ska mumsa lite middag istan först!

Ha en underbar dag♥

Här

jobbas det bara!

Det enda utöver jobb som skett här är att vi var till storebror igår.
Där mumsade vi lite middag o efterrätt.
Barnen busade en massa.
Både mamman o pappan var sååå trötta när det var dags för hemfärd.
Jag slockande 20,30, ville ändå inte upp när klockan ringde imorse!

Nu ska jag göra lite skolarbete!

Ha en bra dag♥

Svar

på era frågor!
Robin har haft det sen ca 1 år.
De säger att det brukar växa bort mellan 6-10 år.
Ingen vet väl riktigt varför vissa barn har det, bara att vissa får det!
När man har sett det några gånger så blir man ganska van.
Det enda man kan göra är att hålla sig lugn o se till att barnet har det bra!

Malla: det är en Kitty kat, riktig barnskoter!

Snart melodifestivalen!

Ha en härligt lördagskväll♥

Tuppade av

image181
Robin drog en liten svimning på dagis när jag hämtade.
Han sprang före mig o tjejerna ner, när han var nästan framme så mötte han Jeppe.
Stackarn blev så skraj att han började tjuta :S
Kutade upp mot mig igen, väl framme så tuppade han av!
Fick lasta Siri, som jag hade i famnen, över till Vivvi.
Lyfte upp pojken o efter ett tag kvicknade han till igen!

Robin har nått som heter affektkramper som gör att han kan tuppa av när han blir skraj, lessen, arg lr får jätteont!
Detta har dock börjat komma mer sällan fast han går djupare ner i medvetslösheten än tidigare.
När han vaknar till igen så har han aldrig en susning om var han är nånstans.
Nu förtiden så kissar han oftast på sig när det sker, så avdomnad är han!

Stackars Jeppe blev jätteskraj. Han o Robin brukar busa ganska mycket men det här var han inte beredd på :)
Jeppe: du behöver inte ha dåligt samvete, detta händer tyvärr ganska ofta hos oss!

Ha en härlig fredagskväll♥

Går det idag då??

Försökte göra två inlägg igår men inget publicerades!!
Nåväl så är det ibland!

Hade spelkväll med barnen igår. Det blev lite Yatsy o Uno.
Till o med lilla Siribus klarade av Yatsy *stolt mamma* :)

Robin somnade i soffan vid 17 tiden, vakande igen vid 19 tiden,
åt lite yoggi o välling o slockande igen!
Han väckte oss vid 05,00 tiden på morgonen så det är ju förståeligt att
han var så trött.

Idag är det skola som gäller (som vanligt).
Nästa vecka är det sportlov!
Jag börjar dock jobba redan på lördag så inge lov för mig!
Har en massa skoljobb som ska hinnas med under veckan oxå,
 får väl ta med det till jobbet, göra det under rasterna!

Nu ska jag börja styra kosan mot stan!

Ha