Snart helg

Nu gäller det att lägga på ett kål! Har mycket skoljobb som ska göras.
Lotta hur långt har du kommit med jobbet??

Igår kväll var det fika i Vojakkala. Agneta hade bakat mumsig ananaspaj o bjöd lite kaffe/ te till det.
Skönt att vara lite barnledig en stund och få surra med vuxna. Trevlig ♥sällskap var det så munnen glappade bra*ler*.

Nu borde jag egentligen leta mer info till mitt arbete men här sitter jag!

Nu ska jag kolla middagen sen vidare sökande efter nått att skriva i mitt arbete!

Ha en bra kväll alla♥

Tack Agneta

   
ros
                                                                  
För den underbart goda pajen*mums*.
Tack både Agneta o Sussi för en trevlig kväll.

Fyra tullar

har vi knallat på vår lektionstid idag
trötter nu på kvällen
gubben jobbar
ungarna sussar
ska ta mig lite glögg
landa i soffan
precis läst ute en bra bok
leta nått nytt att sätta tänderna i

sov gott alla♥

Föräldramöte

Har varit på föräldramöte på dagis ikväll. Våra barn är så duktiga och kreativa. Måste ju skryta lite på personalen oxå, ett sånt jobb de lägger ner på att lära våra barn mycket redan på dagis!

Gubben jobbar natt så mamma o Kjell har varit barnvakt till mina barn. De var nybadade, en sov och två åt kvällsmål när jag kom hem*tack mamma o K*

Har precis "roat" mig med räkningar*suck*. Tänk om man skulle få en månad när man inte behövde betala en enda räkning. Vad skönt det skulle vara, tänk att få spendera på precis vad man vill utan att behöva bry sig om några måsten!

Nu ska jag läsa hos er
ha en bra kväll♥

Skallebang

Sitter här med en sån huvudvärk, har hoppat några gånger inatt med ungarna så det känns i huvudet*stööön*

Igår var det jobb som gällde. Jag var och serverade på en begraving som Seskarö Värdshus hade catering på. Jag var ganska slut i kroppen när vi väl var färdiga.
Lillbror och svägerskan kom på morgonen och hämtade mina barn och tog med dem till Seskarö*tack*.

Gubben har jobbat natt så han ligger hemma o sussar, vi har sovit hos mamma inatt.

Har precis lagt Siri för att sova en liten stund, var så himla gringig.

Nu ska jag lägga mig i soffan o halvglo lite på tvn, de stora barnen roar sig själv, inge bråk*jippppiiiiieee*

Ha en bra söndag i höstrusket♥

Äntligen fredag

Men inte verkar allt man måste göra ta slut för det*suck*.

Fösöker övertala min gubbe att fara till Maxi o köpa lite godis till mig, fast han är så himla svårflörtad.

Har ätit middag, blev biffar med strips, bearnisesås o lite sallad*mumsigt*.
Äldsta o mellersta är i Korpikylä hos Mathilda, Siri härjar i sin säng o mamman är sluuuuuut!

Var till skolan idag, måste försöka hinna med matte B oxå, fick tips av rektorn att jag skulle söka mig till Kemi i stället. Där behöver man inte matte B o det är inte lika många som söker dit så chansen är större att komma in där! Så nu har man nått att fundera på.
Skrev klart jobbet i medicin o har lämnat in det, gjorde oxå färdigt tankarna om boken o lämnade det till henne.
Fick igår tillbaka provet i arb.miljö, betyget blev MVG!!!
Provet i Människan socialt var inte så svårt! Vi fick oxå en ny uppgift där som ska göras. Kompendium igen, tror Pia gillar sånt*ler*.

Jag har laddat torktumlaren med mina svarta byxor, vita skjortan är tvättmaskinen så allt börjar vara ordnat för jobb i morrron.
Måste bara ringa lillebror o höra när han kommer o hämtar mina busungar. Ska packa deras kläder ikväll så allt är klart på morgonen.

Nu ska jag surfa in hos er o kolla vad ni pysslat med

ha det bra♥

Jahapp

Har inte nått spännande att förtälja!!!

Fick igår mitt diplom från traktorkursen, kanske man skulle rama in det o hänga upp på väggen??
Vår lärare Arent hade oxå en liten endags kurs i snöröjning om man var intresserad, klart man är!!

Nu dags för Människan socialt & kulturellt, prov i morron*bläää*.

Nina: imorgon är jag hemma vid 15,30 och fredan är jag hemma redan 13,00 så kom vilken dag ni vill:)

Maria: jo jag tog en av Suvi, funderar om jag inte behöver en till*ler*, har hon andra än jul?? Skulle behöva en som jag kan ha efter jul oxå!

Surfa gott alla vänner♥

Jag lever....

.... ifall nån undrade*ler*.
Varit lite mycket på skolan så man hinner bara öppna böckerna på kvällen, aldrig datorn :(

Söndag var vi en sväng till grannarna, snosade lite på deras bebis*såååå söööt*.
Sen hade jag lillebror o svägerska över på middag. Blev potatisgratäng full med vitlök o lammstek *mumsigt*. Till efterrätt hade vi fruktsallad med bla mango, färsk ananas, vindruvor o andra goda frukter.

Måndag bestod av en massa skoljobb!

Idag har skolan kallat som vanligt*suck*. Tisdagar är ganska långa, börjar redan 8,10 o går till 14,30.

Imorron är det prov i arbetsmiljö o sen torsdag är det Människan socialt & kulturellt som väntar med prov!
Hela helgen ska spenderas till att göra färdigt mitt arbete om Hepatit! Har varit mycket läxor o inlämningsuppgifter på senaste tiden*phuuu*. 

Nu ska jag kolla era bloggar o sen krasch in i böckerna igen

ha en bra dag*vinkar*

Redan lördag

Nån som vet var veckan tog vägen??

Torsdag spenderade jag på Ikea en sväng efter skolan. Köpte lite nya tallrikar till hemmet.
Var till min storebror en stund o surrade o fikade lite*kul*. Barnen klädde ut sig
 så här fina var de :)

Fredagen bjöd först på skola, studiebesök o sen hem.
My hade Moa med sig från dagis. Flickorna hade pratat i två dar på dagis om vad de skulle göra.

Moa frågade innan hon skulle hem om hon fick komma till oss en annan gång, självklart får hon det*ler*
Var så lugnt när My hade kompis här, inge bråk mellan syskonen så mamman hann plugga lite oxå!


Idag står inga planer på schemat*skönt*. Ev åker vi till Björkfors o får oss lite mat*mumsigt*.


Nu dags för böckerna, hepatit jobb som ska göras*suck*!


Maria: jag hade så ont om tid i fredags, gör ett nytt försök måndagmorgon!


Ha en bra dag alla♥

Lugn startdag


Har varit en sväng in till stan.
Stannade först på Barnens hus o hälsade på Anki, jättefint o stort där.
Tror det blir svårt att få med sig barnen därifrån om man nån gång vågar ta med de dit*ler*.
Trallade in på de andra affärerna oxå.
Pratade med svägerskan lite som jobbade för fullt på Hemtex.
Såg ett såååååå fint överkast till min säng*vill ha*. Var så klart slut till dubbelsäng men kommer snart in!!


Sen över till Ikea!
Oj oj oj vad jag hittade mycket saker jag vill ha:) Tur att affären finns nära så man inte behöver ta allt på en gång.
Man hann ju se en massa vänner när man knallade igenom affären:)
 Nått sånt här hade de dock inte på Ikea, kanske man får kolla in på djuraffären för den! Är nog garanterat allergifri för min ♥lilla Robin♥, eller vad tror ni??


Gubben stack iväg på snöskottning så fort jag kom hem*kanske man kan handla lite mer om han skottar mycket asg*.


Nu ska jag lotsa min ♥barn♥ till sängs, förutom minsta som sovit sen 18- tiden.
Ha en bra kväll alla♥

Mammas myskväll

                                                                           

♥mina älskade barn sover♥
gubben jobbar natt
har en burk cola i kylen
en chokladkaka på lut
 en bra bok
nu ska mamma slappa


Imorgon styr jag kosan mot Ikeas invigning
nån som ska med?

Ha en bra kväll♥

Hörde på radion idag

           
 

  låten ♥Friends will be friends♥ med Queen.
Tänkte på mina vänner♥
Tack för att ni finns i mitt liv
 jag älskar er alla♥

Hemma från resan

Vi tjuvstartade resan redan på torsdagen.
Åkte till Luleå för att fira Aino på hennes 60 års dag. Där blev vi kvar till fredan.

Robin mumsade på den goda smörgåstårtan som hon bjöd på.

På fredag morgon kom Jocke o Sofia o hämtade oss från Björkskatan. Jag lämnade min bil där.
Min snälla pappa har kollat luften i däcken hela helgen o tankat lite till mig*tack pappa*.

10,35 på fredag åkte vi från Kallax. Ungarna var spända, första gången med flyg!

Väl på Arlanda var det biljettköp för Arlanda express o sen vidare till tåget. Pendeltåg vidare till vårt hotell på Södermalm. När vi hade checkat in så var vi en sväng o kollade lite omkring.
 ungarna passade på att testa badkaret på hotellet oxå.

Vi har handlat lite, mest strosat.

På lördag var det dags för Monster Jam i Globen.

Det var mycket bilar som hoppade, några motorcyklar som showade, fyrverkerier o annat skojsigt.
Showen varade i två timmar o ungarna hade jättekul!

Söndag for vi ut till Skansen.
sjöhästar
Var in på akvariet, såg bl a sjöhästar, ormar, krokodiler o en massa fiskar.
 ungarna knallade runt i barnens regnskog!
Sen fick man klappa på en orm o en spindel. My blev jätteförtjust i ormen så hon ville inte gå därifrån*ler*.


My o Robin passade på att rida lite*superkul tyckte dem*.


Vi såg oxå björnar o andra djur.

Barnen var så duktiga o knallade hela långa vägen runt på Skansen.


Hittade oxå lite roliga leksaker ute som vi slösade lite pengar på*ler*.

Planet från Stockholm var försenat så innan vi var hemma i Karungi var klockan 22,20! Jag var så slut när vi kom hem, var ett rackarns väder att köra i, oplogat o snöfall!

Har ännu några väskor som väntar på uppackning där nere, känner att det får nog vänta till kvällen för jag har ingen energi att ta tag i det! Har iallafall packat upp sakerna vi handlat.

Nu ska jag börja göra mig färdig för skolan*suck*, känner att energin inte räcker till riktigt idag!

Ha en bra dag alla♥

Bliggblogg

Snart har jag gjort mitt prov så då ska jag väl förhoppningsvis orka starta datorn lite oftare, börjar vara glest med uppdateringen från min sida*skäms lite*.

Måndagen var mina barn o jag till Nina för en liten visit *jättetrevligt, får göra det oftare*. När vi kom hem hade pappan lagat mat till oss*tack*.
Senare på kvällen ringde Elin, ville att vi skulle komma o fika när Anna fyllde år. Lastade barnen i bilen o for dit en sväng. Fick lite tårta o surrande*trevligt*.

Tisdan har jag spenderat i Lule, på LTU!
Hittade lite info om sånt jag vill plugga så nu har jag mycket inspiration. Nu gäller det bara att bli färdig med det jag gör nu:)

Idag pluggande!!!! Imorron prov! Skönt när man har gjort det.

Elli: tror jag nappar på ditt tips o för My till Sussi så hon kan lära henne ; )

Nu dags att dyka i böckerna

ha en bra dag♥

Helgen gick

Lördagen rusade iväg med party för de stora. När det var dags att hämta dem sov minstingen såklart! Gubben jobbade oxå. Ringde Anna o hon var så snäll o förde hem mina busingar*tack Anna*.

Gubben o Magnus passade på att spendera hela kvällen i bastun, Robin somnade i fåtöjen o My o Sandra lekte hela kvällen.

Rackarungar
Alla attackerar stackars Robin!



Söndagen spenderade vi hos mamma.
Var med Robin o Siri på en liten prommenad till affären o sen till gammelmommo o gammelmoffa.

My var inne med mamma, hon skulle lära sig att spela keyboard hade hon kommit på*ler*.
Mamma har oxå försökt lära My att virka, gick ganska bra. My ville först lära sig att sticka men mamma tyckte det var så komplicerat att lära en vänsterhänt med två stickor så de övergick till virkning!

Om det finns nån vänsterhänt där ute som kan ge lite tips hur jag lär min dotter att sticka o virka så emottages alla tips gärna!

Morgonen börjades med en rivstart!
Fösov mig o vaknade först 6,20. In i duschen, väcka gubben som skulle ut i snösvängen o sen lasta alla barnen o kläder o iväg till dagis!
Vi hade en hel lektionstimme idag!

Ska plugga lite, sen ska mina barn o jag våldgästa Nina o hennes familj!

Anna: jag har fått mina kläder!
Kajsa: jättetack för att du tog med mina kläder oxå♥

Nu dyka i böckerna

ha en bra dag♥

Halloween


halloween.gifIdag är det halloweenparty som gäller för My o Robin.
Var igår o skaffade lite läskiga kläder som de ska ha på sig.

Kommer sen lite bilder på hur de såg ut :)



Igår var det jobb på schemat.
Var en sväng till Rusta o kollade. Mycket folk o lite parkeringsplatser!

På kvällen var jag o tände ljus till svärmor o mummi. Var så vackert på kyrkogården när alla ljusen brann!

Nu ska jag gå ner o laga lite lunch till mina barn

ha en bra dag alla♥



Dåligt med bloggandet

Här har det verkligen varit gles med bloggandet, känns som jag inte ens orkar starta datorn vissa dar*suck*.
Nåväl, vad har då hänt sen sist?
Var till Bvc med Siri igår, 18 månaders koll.
Sen var det hem o besök av min bästa vän S o ett av hennes barn. Alltid lika kul att ses.
Vi bor så långt ifrån varandra så det händer inte så ofta.

Idag har det varit näsan i boken igen, massor att göra innan skolan börjar igen.

Nina: boken är lånad från skolan, vet inte om den finns på bibblo! Om du vill kan du låna mitt ex, ska inte in förrän i december. Boken är på ca 60 sidor!

Nu väntar jag på köpare på min vagn, får se om de kommer i kväll.

Imorron är det arbete som gäller med min mor, sista rycket sen är hela stället färdigt*skönt*.

Ha en bra kväll alla♥