ok snabbt då

Sitter på jobbet, börjar snart!
Har bara jobbat hela dagarna!

Igår somnade jag strax efter 17 tiden, vaknade imorse vid 08,00!!
Nu tror jag att jag är ganska utvilad idag iaf*ler*.

Bättre uppdatering kommer nån annan dag, nu ska jag göra lite nytta!

Ha en bra dag♥

Julen

Började morgonen med lite paketöppning hemma. My var helt salig, allt var precis vad hon önskat sig sa hon*ler*.
Sen packade jag barnen i bilen o åkte mot stan.
Hos storebror bjöds det på jullunch, smarrigt*tack P o M*.
Sen var det vidare mot mamma.
Jultomten kom såklart :)
Barnen helt överlyckliga för alla sina saker.
Efter paketöppningen var det mumsig julmiddag.

Lillebror o Fia kom senare på kvällen dit.
När de var på väg hem så tog Siri på sig skorna o skulle sen ha sin jacka! Jag frågade var hon skulle o hon sa bara Jocko!! Dem packade med hennes saker o tog med henne hem. Där badade hon bajla o sen skulle hon till mommo o Kjelll igen :)

Själv kom jag hem till ett ganska kallt hus, endast 19 grader innne*burr*.
Jag var sååå trött på kvällen men jag var ju tvungen att börja elda*suck* innan jag kunde somna!


Idag har jag varit o jobbat, nu eldar jag igen o försöker få upp gubben från sängen, går inte nå bra!!

Är på väg till stan, pappa o Aino bjuder på middag.

Ha en bra fortsättning på jullovet o ledigheterna♥

Julen knackar på

Nu är allt fixat till julen! Det jag har glömt behöver man inte heller ;)

Nu tar jag jullov en lr två dar.
Ha en stressfri o jättehärlig jul med era familjer

*KRAM*

Jobb

Idag har jag jobbat på HT.
Roligt att få börja jobba igen, synd bara att
man måste slita upp barnen så tidigt :(

Igår var jag förbi Sussi med en liten present som tack
för hjälpen med min blogg.
Blev bjuden på glögg, peppisar o godis*mums*
TACK Sussi för en trevlig kväll.

Imorron är det jobb som väntar igen
sen ledig två dar.

Klapparna inslagna o granen ska pyntas med
barnen i morron.
Snart är det jul*längtar*

Ha en underbar kväll♥

Inte magsjuka!!!!

Det är inte magsjuka som min lilla ♥Robin haft.
Jag tror att hans magonda berodde på att han inte ätit nästan nått
på två dar.
Igår  kväll så åt han först middag o sen piggnade han till.
Blev en massa bus o studs från honom*ler*.
Idag var han med sina syskon till dagis!

Idag har jag handlat det sista, skönt att
allt är klart!
Nu kan man gå till jobbet imorron med ett lugn i kroppen.

Nu ska jag slöa lite o sen ska julgranen upp!
Paktetinslagning ska ske när barnen somnat ikväll!
Om jag blinkar lite till gubben
kanske han gör Janson i kväll, så slipper jag*ler*.

Ha en bra kväll alla♥

Lugna gatan

Har haft en lugn dag hemma med ♥Robin.
Han har klagat lite på ont i magen, sovit lite,
ätit lite o kollat på Disney.

Han har piggnat till lite fram mot kvällen men
får stanna hemma imorron för säkerhets skull!

I morron får ♥Kim ta hand om ♥Robin,
jag ska till stan o leta sista saken till jul!
Hoppas bara att gubben vaknar tidigt så man kommer
iväg på morgonen (han jobbar natt som vanligt).

Ha en bra kväll alla♥

Akut besök

Har varit en sväng med ♥Robin till akuten nu på kvällen.
Han ramlade ner från mammas soffa igår, satt på ryggen av soffan!!
Idag på dagis har han legat nästan hela dan
inte ätit nått o sov när ♥Kim hämtade.

Han har fått en lättare hjärnskakning.
Så imorron som är sista dan i skolan så
VABar jag, o vi som hade prov o allt*småler*.
Ska låta han få en vilodag o gubben jobbar
natt som vanligt!
Siri o My  var med morfar o Aino under tiden,
*tack pappa för hjälpen*


Idag har Lotta o jag långlunchat. Vi satt endast TRE timmar på Leilani*ler*.
Jättetrevlig hade vi iaf*tack Lotta*!
Sen lite shopping innan vi hade studiebesök på Lunden.

Svängde förbi Jysk på vägen hem, hade ju reserverat en
sittpuff med Cars mönster på till ♥Robin. Fick veta att
det utgått helt*argghh*. Åkte förbi Anki o fick lite tips om var jag ska
leta efter en annan*tack Anki*. Vill ju gärna ha en med skojsigt killmönster
o inte nån neutral, tjejerna får varsin Bratz!

Nu ska jag gå o vika lite kläder
ha en bra kväll ♥

Inget nytt att berätta

Dagen har just börjat
ungarna bråkar/leker
Siri sjunger
får se vad man gör idag
ha det gott alla♥


Kalas

Vet inte vad Robin fick i sig igår? Han har mått hur bra som helst idag,
inge magont lr nått!

Jeppe ringde o bjöd på lite fika.
Hade helt glömt bort att Sissela fyller år*skäms*
hon skulle visst ha delat ut inbjudningar men inte till dem som
skulle ha*ler*.
Tur att man har lite nödpresenter i mina gömmor :)
Så vi har hunnit få oss lite fika o en surrstund i kväll.
Tyvärr så missade vi Seija som var o jobbade,
får kramas med vännen en annan gång :)

Nu tandborstning o medicinering, sen nanna för barnen

ha det bra♥

Titta

Luciatåg
vad fina våra dagisbarn var på lucia!
*tack Sussi för bilden*

Så trött idag

Känns som jag har sprungit hela natten!
En skulle kissa, en ha tutte o tredje hade ont i magen.
Tog honom till toa, öppnade locket o sen kom det en kräksfontän!!
Känns som om han tömde mer än som kunde finnas i en lite pojk*suck*.
Idag har han mått hur bra som helst*konstigt*, men han har hållits hemma o inne ändå.

Tror jag ska ta en bra bok o slänga mig i soffan! Ignorerar totalt att jag skulle behöva plugga till medicinprovet, tar det i morron!

Ha en härlig lördag alla♥

Titta

vad fin min blogg blev :)
Sussi har varit min webbdesigner

ros
Tack så jättemycket för allt du gjort

Lycklig

Idag känner jag mig så lycklig.
Vi började med sovmorgon, Mysan vaknade 07,15*sköönt*.

Har hunnit städa, elda, titta till kaninerna, pluggat o ätit lunch innan jag for till skolan!

Denna underbara syn möttes jag av på väg mot stan vid 11 tiden
soluppgång

Hade bara en lektion idag!

Stannade till på st1 för tankning på vägen hem.
Träffade Janne som delade ut dessa!

*Tack Janne*

Sen hem där jag började koka köttsoppa.
Lennart & Edith kom förbi oxå.
Sen var grannen Margit förbi med dessa som hon gjort till mina barn.
Pepparkakshjärtan
Barnen blev så glada*ler*.

Sen har jag tagit det lugnt.
Gubben har farit till jobbet
bolibompa är på, allt är lugnt!

Tack Sofia för ditt erbjudande, vi får ta o jämföra våra scheman och se vi när vi ska boka in det :) Jag berättade åt Robin o han jublade!

Nu ska jag mysa i soffan med lite godis
ha en bra kväll♥


Äntligen

Har det börjat funka!!

Jaha vad har jag gjort i veckan då??
Tisdag var det luciafirande på dagis, glömde digitalkameran hemma*suck*. Kanske Sussi skickar mig nån bild så jag kan visa vad fina de var*ler*!

Sen har det varit skola som gällt för hela slanten.
Idag är jag sååå trött. Det kändes som om denna dag aldrig tog slut*stööön*.

Nina: Laila bor efter byavägen i Lappträsk, har en skylt vid huset där det står nått om Lailas hantverk lr liknande. Hon har flyttat in från Norge för nått år sen, har brukat jobba med henne i hemtjänsten där hon oxå vickar ibland!

Sussi: visst såg jag trött ut*ler*. Du skulle ha sett mig i måndags, då var vänstra ögat helt igensvullet o allmänt röd i ansiktet. Såg allmänt skum ut, Lotta skrattade åt mig hela dan*asg*.

Idag blev det tacos till middag*mumsigt*.

Har hunnit förbi frissan en sväng i morse, så nu är håret mindre risigt!

Nu ska jag spendera resten av kvällen att göra skoljobb.

Snart dags att skicka gubben till jobbet

ha en bra kväll ♥

Trög måndag

Tror jag får spunk!! Bloggarna går segt idag. Försöker lämna kommentarer till er men de syns ej??!!

Helgen har jag spenderat på jobb i Hemtjänsten. Alltid kul att få komma dit en sväng.
Man börjar ju sakna "sina" pensionärer när man varit borta för länge*ler*

Lördagen var vi till Kemi en sväng innan jag började jobba. Skulle ha en tomteklänning till Mysan, hon har kommit på att hon ska vara tomtemamma i detta luciatåg!

Söndag har varit jobb o sen slöat resten av dan! Vi var till Bfors för lite mat*tack L o E*. På vägen dit stannade vi till hos Laila i Lappträsk o inhandlade lite julklappar! Hon har så mycket fina saker så det är svårt att välja*ler*. Det blev en ängel o två tomtemuggar iaf, sen skulle hon sticka två tovade tomtar till vinflaskor till mig oxå.

På skolan idag har jag blivit snurrig!! Håller på att joxa med html häftet på datan men den som knåpat ihop det har glömt typ varannan övning*suck*!

Nu ska jag plugga lite medicin
ha en bra kväll alla ♥

orkar inte

blogga ikväll!
Har jobbat helgen,
återkommer i morgon med mer!
Ha en bra kväll♥

Äntligen

kommer snön!!!!



Ha en härlig fredagskväll♥

Rolig dag

Idag på skolan har vi fått öva på att göra saker tillsammans utan att prata!! Resulterade i mycket skratt.
 Denna gjordes under en övning när man var två personer skulle hålla samma penna o rita utan att prata! Vi fick order av Mona vad vi skulle rita!
Denna vackra bild gjorde Lotta o jag tillsammans. Superkul var det, mycket skratt!

Efter skola har jag inhandlat lite julklappar med min mor! Hittade till mina barn. Mamma tog dem till ön eftersom vi spenderar julen där.

På kvällen har jag o barnen varit till Seija o Jeppe. Fick mig en dos av Seija, har inte träffat henne på sååå länge så det var behövligt!
Kommer snart igen vännen*kramas*

Har ni titta in hos Sussibussi, vilken fin blogg hon fixat sig!

Så här tossig ser min dotter ut när hon leker hemma!Pistol Siri
Hon har snutten på huvudet o en leksakspistol som hon gick omkring o sköt oss med!

Nu bloggläsning
ha en bra kväll vänner♥

Grattis Lotta

Lotta

till körkortet!!
Bullarna är i frysen och väntar på dig*ler*
Kör försiktigt!

Bloggstrul igen!!

Har problem idag igen att komma in på min blogg!! Är det bara för mig det racklar eller är det fler som har problem??

Idag skola som vanligt!
Kollade en film om månggifte på Pias lektion idag.
Fattar inte riktigt hur folk tänker, men det är ju deras liv!!
Skulle ni kunna leva med att mannen tar en till fru,
att det är han som bestämmer allt och att man ska
lyda sin man o bara vara en god hustru??

Gubben o ungarna hade sovmorgon i morse,
jag for vid 7,30 o då var bara Robin vaken.
Kim o tjejerna vaknade först vid 9!

Lotta: vi har redovisningen imorron istället!
12,45 på solklippan för föreläsning!

Nu ska jag surfa vidare,
trevlig kväll♥

?????????

Jag har tung rubriktorka!!!!
Om nån har lite bra rubriker på lager kan ni ju skicka dem till mig :)

Söndag var vi till ön för lite julbord. Det var sååå mycket gott på bordet, åt tills byxorna knappt hölls stängda nå mer*asg*.

Idag har jag suttit i datasalen nästan hela dan för att knåpa ihop mitt jobb! Blev färdig 1 minut innan nästa lektion skulle börja*puhh*. Jag hann bli lite skraj två gånger under tiden. Strömmen gick ju så kommunen fick problem med servrarna, gick inte att gå ut på nätet! Sen var det skrivaren som joxade, Janne hann fixa det just innan jag skulle skriva ut mitt arbete!!

Nu ska jag surfa runt o kolla hur mycket jag hittar om diabetes!

Ha en bra kväll alla♥


Rackel!!

Har läst allas bloggar, går inte att kommentera!
Vissa bloggar får man knappt upp!

Tror bloggarna har tagit ledigt för i kväll!! blir galen

Pepparkaksbak

Min storebror var idag med sina barn.
Vi roade oss med att baka pepparkakor och lussebullar.
Nu har jag nog fika för alla olika allergier (ej gluten).
Lotta: allt är veganskt, är du sugen??

Var väl ingen som missade finalen igår??
Själv röstade jag flera gånger. Nog hade det väl varit konstigt om han inte hade vunnit!!

Imorron bär det av till Seskis, där väntar julbord*mums*.

Nu sista rycket för arbetet, kanske orkar man skriva färdigt idag.

Ha en härlig lördag♥

Fredag

Vilken otroooligt spännande rubrik!!
Idag stod skoljobb på schemat men tji fick jag!
♥Siri vaknade med feber så inget dagis idag! Gubben är i Bfors o fixar Lennarts bil.

Har beställt godis till IDOL ikväll.

Har ni öppnat första luckan i kalender idag??

Nu ska jag passa på att leta lite till mitt jobb för ♥Siribus har somnat.

Ha en bra dag alla♥