Jaha

tiden rusar iväg.
Snart är sommarlovet slut o skolorna börjar igen.
Vet inte om jag ska börja jobba i höst lr om jag ska stanna hemma ett tag till*hmm*.
Med lite tur får Kim ett jobb som betalar bra o då får jag vara hemma istället :)
Både barnen o jag har varit till frissan. Ja inte de minsta barnen då ;)
My o Siri fick luggen klippt o lösslingor i håret.
Robin ville färga sitt hår blått men det fanns inte blå färg. Då var hans alternativ att raka bort allt lr färga svart!
Vi satte en mörkbrun toning i hans hår o han blev såå nöjd. Han ser ju lite smålustig ut men jag tänkte att jag kan ju inte alltid säga nej till honom o sen låta tjejerna fixa sitt hår!
Själv fick jag en rejäl klippning. Frisyren är typ som Linda Bengtzings. Mörkbrun i botten som täcker alla grå o sen lite rött i toppen. Blev så nöjd! Hade andra planer själv men Tina hade tänkt till så jag gick på hennes förslag. Kan ju inte alltid gå med samma frisyr :)
Idag ska banken besökas. Platta ska gjutas så pengar behövs!
Måste ta mig i kragen o börja baka bröd till JoS bröllop. Lika bra att göra bort d så jag inte behöver stressa sen! Ska ju även ro ihop en potatissallad o man vill ju inte stå o göra allt kvällen före :S
Nu ska jag slänga mig i duschen o väcka resten av min familj. Gubbe o två döttrar (My o Tuva) sover ännu.
Solen kommer idag oxå, lovley :)

Ha en härlig dag i solen o njuuuuuut :)
tjing♥

Tack

Alla ni som kom o beställde när jag hade TW party :)
Det sålde jättebra, blev finfina gåvor till mig :)
En fin partybox (tårtbox) o två vippskålar!
Grejerna kommer nån gång under fredagen, troligen kvällen.
Jag är hemma hela lördagen.
Agneta: söndag åker jag mot mamma så jag kan lämna in sakerna till dig!
Vi har hunnit med en badresa till Luleå.
Arcusbadet förärades med ett besök av oss.
Tur med vädret hade vi. Kanonvarmt med sol :)
Badade nån timma. Sen blev d mat på storheden o lite shopping.
Ny vattenslang o trimmertråd inhandlades, spännande saker lr hur ;)
Dagen har gått i dimmans tecken.
Har haft sån mensvärk att jag legat däckad i soffan halva dan.
Fick frukost på sängen av min ♥gubbe.
Sen masade jag ner mig till soffan o kraschade där nån timme.
Tog mig ner till duschen o spolade lite varmvatten mot kroppen. Kände genast lite bättre.
Nu har tabletterna äntligen börjat kicka in så allt har lättat *suck*.
Trodde jag hade sluppit allt som heter mensvärk.
Försvann efter jag fick My. Men efter jag fick tvillingarna kom allt tillbaks men
100 resor värre!!!
Tre-fyra dar har jag värk o den tredje dagen är alltid värst.
Då tar jag mig knappt upp trots mediciner!
Måste ringa Nina, kan ju inte ha d så här.
Imorgon klockan 18,00 har min svägerska, Marika, TW-party om nån vill komma.
Adressen är Järnvägsgatan 8, mittemot Eira :)
Själv åker jag självklart, så om nån vill åka med hojta till :)

Tjing♥

Tupperware

Fredag den 18/7 klockan 13,00 har jag tupperware party, ni kommer väl???????
Ta gärna med er nån vän lr två :)
Jag har laddat upp med lite fika. Eftersom vi joxat så mycket i köket har jag inte hunnit baka själv så jag tog hjälp av affären. Snabbt gick d oxå ;)
Jaha vad har vi gjort sen sist då??
Kaklet är på plats. Ska bara nytt golv o nya tapeter så är allt klart. Resten av huset är lite upp o ner så jag måste börja röja sen.
Vi har hunnit vara på Övertorneå marknad. Köpte nya fejk foppisar till ungarna.
Söndag var vi till Luleå. Leos lekland ärades med ett besök av oss :) Fem timmar sprang, lekte, hoppade o fikade vi *underbart*. Sen styrde vi kosan mot Avan. Tar alltid minst n tur med färjan varje sommar, detta var andra resan i år.
Sen till Boden en sväng. Var en kvinna där som köpte vår spishäll.
Stannade till i Kalix på vägen hem. Tänkte äta på Trocadero men dem hade slut pizzadeg!!!!! Vi åkte vidare till Sangis o åt på nya restaurangen där, smarrigt värre :)
Måndag åkte våra gäster hem.
Pappa o Aino kom hit. Elen skulle dras i köket!
Igår var vi till Happis marknad. Köpte några t-shirtar till Siri o My, en keps till Robin o ett nytt bälte till gubben.
Lunchade på Leilani med båda mina bröder o deras familjer/respektive :)
Var till Tampis en sväng. Köpte några perenner som jag ska sätta på fammos grav. Blir spännande nästa år o se hur det blev :)
Blev även nån blomma till gården.
Kikade in på Ikea en sväng oxå. Lite glödisar o nån blomma blev fyndet där :)
Hann se Eira, Seija o Sara som alla tre jobbade :)
Idag har vi varit på bvc. Tjejerna växer så d knakar.
Kikade in på Elgiganten en sväng oxå. Såg en kändis där. Markus Fagervall!!
My hade svårt att koncentrera sig på nått annat :)
Sen tog vi en tur förbi storebror innan vi åkte hemåt.

Vi ses på fredag :)
Tjing♥

Tiden

rinner ifrån mig, hinner nästan inte ens starta datorn!
Köket börjar bli färdigt. Kaklet håller på att komma upp just nu! Sen är det bara golvet o nya tapeter som ska på plats. Stora lyckan var när man fick in vatten o avlopp, slapp ju diska på toan ;)
Vad har vi gjort då under vår lediga tid?
Pajala marknad fick ett besök av oss.
Vi har firat Marika som fyllt år. Varit på utflykt o kollat in loppisar i Norrbotten :)
Sålt lite saker på loppis själv.
Varit på fest, skulle vara tjejkväll men killarna nästlade in sig ;)
Badat o lekt med kompisar har ungarna gjort.
Många grattiskramar till Malin som fått sin lilla prinsessa♥ igår :)
En stor kram till även till Anna-Lena som fick sin prins för ett tag sen :)
Nu ska jag mata bebisar
tjing♥