Händelserik dag

Linus

Har idag varit till svägerskan som fyllde 27 år. Barnen lekte o vuxna surrade.
Plötsligt hörs ett illvrål utifrån, in kommer Linus med blod i hela pannan. Han hade ramlat ute o fallit mot fönsterbläcket på källarfönstret och fått hål i pannan.
For med honom o Marika till akuten där dem limmade hans panna, ni ser ju hur duktig han är *ler*.

Sedan blev kvällen lite lugnare!! Alla barnen satte sig o kollade på Bolibompa o vilade sig lite.


Började dagen med lite plantering med mammas hjälp.
Fick ner broccoliplantorna o inhägnat landet.

Lagade lite lunch som mamma hade köpt med, det blev en wok! Snabbt o gott var det, tack mamma!

Sen for vi till stan för kalasande!

I morgon har jag lite sovmorgon, börjar inte förrän 12,30 (har kvällspass).

Såg ni alla vad som hände när jag skulle ha min lediga dag? Solen försvann o molnen kom, värmen har inte varit lika tryckande idag heller. I morgon får vi värmen igen*ler* eftersom jag jobbar !

Nån som ska på Pajala marknad i helgen då??
Vi ska åka dit, mellanlandar i farsans stuga o får oss lite lunch, sen vidare till marknaden!

Nu ska jag kolla era bloggar, ha en skön kväll!



Kommentarer
Postat av: häxan1

Det har varit, liksom olycksdag i Karungi, igår och idag, bara blod, BLOD.
Nä, ska INTE till Pajala Marknad:-)

2006-07-04 @ 20:36:58
Postat av: Annika

Vilken duktig kille!!!!

2006-07-04 @ 20:56:43
Postat av: Sussi

Å stackars liten! Tänk vad mycket blod d kommer när de små slår sig i huvudet... Vet inte m Pajala - mest troligt inte - så mycket folk, varmt - inget ställe för 4 små knattar med andra ord...

Postat av: Majsan

Nog var han duktig!
Vi ska nog åka till marknaden, får mor och far är där o säljer saker,den brukar vi fara på varje år!

2006-07-04 @ 21:47:38
URL: http://majsan43.webblogg.se
Postat av: eira

Åh stackars Linus!!!! Men att han är duktig som ligger så still, så still där på limmeriet!!

2006-07-04 @ 22:17:50
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: elli

Pajala markanad? Knappast. Den kommer ju hit om 2 veckor. DÅ går jag. Tänk så snabbt olyckan är framme.

2006-07-04 @ 22:22:31
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: kajsa

Men nog ser han ut duktig där han ligger och låter sej limmas! Jag tycker att det var jätteskönt att du hade en ledig dag för det har då vart alldeles för varmt, vi behövde lite andningsväder...

2006-07-04 @ 22:59:04
Postat av: Anki

Vilken duktig kille.
Det skulle vara bra om du kunde jobba varje dag, så vi som har semester kan njuta av vädret:-D

2006-07-05 @ 09:42:16
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

I dag jobbar jag o ni ser vad fint väder ni fick:)

2006-07-05 @ 12:07:39
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback