Gråmulet

är det på Seskarö idag, hur har ni andra det?
Mumsig mat blev det igår.
Kyckligfiléer, klyftpotatis, morötter, rödlök, kikärter och vitlök blandades i en ugnsform.
På med lite olja, pressad citron och hönsbuljong, kryddade med örtsalt och peppar.
In i ugnen, 200 grader. Tiden stod 20-25 minuter men mina pottisar var inte färdig efter den tiden.
Kanske tiden stämmer om man har köpes klyftpotatis men jag gör ju alltid själv!
Sen hade vi rödvin till, passade bra :)
Blåbärspaj till efterrätt *slurp*, Marika hade köpt med en massa goda ostar, brie o lite mögelostar *mumma*.
Så vi har mumsat hela kvällen!

Ungarna har suttit som tända ljus framför tvspelet, Siribus sover så huset är lugnt.

Idag äter vi tacos igen till middag *sååååå smarrigt*, skulle nog kunna äta det hur ofta som helst :)
Har skickat lillebror till affären för inhandling av ingredienser.
Mamma o ungarna mumsar just nu i sig det sista av pajen som mellis :)

Ska nog slänga mig i mammas badkar en sväng, har faktiskt varit så förutseende o tagit med min bad/duschstrumpa!

Ha en härlig dag♥

Kommentarer
Postat av: malin

vad mysigt! kryp ner i ett bad du :´)

Postat av: Ulle

Låter härligt med ett bad!

2007-05-01 @ 16:51:52
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Skulle var kul att se ett foto på dej i badet med din duschstrumpa...:-)

2007-05-01 @ 19:33:04
Postat av: Anki

Läste Sibirius istället för Siribus.
haha så fel det kan bli.

2007-05-01 @ 19:35:01
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: mammamia

Ja, passa på att ta ett bad...Men du lämnar väl tillbaka det?? *fniss*
Låter som att ni har det bra på "ön" :-)

2007-05-01 @ 19:38:48
URL: http://mammamias.webblogg.se
Postat av: elli

Det verkar vara full rule hos er fast du har gipset på. Själv orkar jag inte göra nåt!!!

2007-05-01 @ 20:18:26
Postat av: Sussi

Men ååh vilken meny!!
Är ni fortfarande kvar??

*kramelikramar*

2007-05-01 @ 20:30:05
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Vilken smaskig mat ni ätit:).
Mina klyftpotatisar brukar bli klara på ca 25 min (men de kanske beror på vad för potatis man använder)

2007-05-02 @ 11:38:26
Postat av: Bettan

Oj, vad god mat ni ätit! Härligt med ett bad.

2007-05-02 @ 15:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback