Rackel!!!

Denna skolskjutshistoria verkar bli tjorvig!
Ringde kommunens färdtjänst, nej där för det blir inte nog lång tid!
FK: nej, för jag jobbar inte!!!
Sjukresor:nej, ingen sjukresa!
Då vart jag less så jag ringde vårt kommunalråd, Sven-Erik.
Han sa att han inte visste nog mycket om försäkringarna men bad mig ta kontakt med L.S på kommunen igen!
Hon var ju så otrevlig sist så det lockade inte så mycket. Jag hade ju påpekat åt Leif att jag inte gillade hennes bemötande o det hade han sagt till henne!!
Denna gång var hon MYCKET TREVLIGARE!!
Hon sa att enligt försäkringsbrevet skolan tecknat så ska försäkringen gälla för även skolskjuts även om man går på KomVux!
Så nu ska jag försöka få tag på dem igen*suck*.
Kan bara säga att den enda hjälp man verkar få är en stor fet spark i röven!!!!!

Nåväl, jag ringde till Arbetsterapeuten, får låna en rullstol under tiden vi är i Umeå på studiebesök.
Där var det nemas problemas, självklart fick jag låna! Hon undrade bara när jag ville hämta den, snacka om service!!

Nu väntar en hög med skoljobb*suck*

ha det bra♥

Kommentarer
Postat av: anna

men fy vad allt krånglar!!!
styrkekramar kommer bums!

2007-04-16 @ 17:58:50
Postat av: Lotta

hoppas det går bra i ume, trots benet.. vilka idioter som bollar en fram och tillbaka, men stå på dig!

Postat av: Nina

Tur och kul att något går bra, jag menar att du får låna rullstol utan tjafs !! Kämpa på !!

2007-04-16 @ 19:56:11
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Annika

Men hallå....är det inte nog med att du är "invalid"...och så ska du behöva slåss för din rätt!!
Kram!

2007-04-16 @ 20:16:19
Postat av: Ulle

Kämpa på och ge inte upp!

2007-04-16 @ 21:28:55
URL: http://ulljo.webblogg.se.se
Postat av: päivi

nej ordet brukar vara bekant hos myndigheterna... Man blir så less! man är som en fotboll. hoppas det ordnar sig!

2007-04-16 @ 22:32:43
Postat av: Sussi

Men usch vad trist... jag skall komma och muntra upp me ett besök ngn kväll!!
STORA kramen till dig...

2007-04-16 @ 23:03:07
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Månne om ett tidningsreportage skulle få kommunen att vakna? Det verkar som om det är mkt viktigare att få affärer och kunder till Happis än att ta hand om oss som bor här...Finns det ngt som jag kan göra? Kram!!!

2007-04-17 @ 07:29:27
Postat av: Bettan

Ja, gå till tidningen, det brukar hjälpa. Hoppas det löser sig! Kram

2007-04-17 @ 08:01:48
Postat av: Anki

Ja hoppas verkligen att det löser sig.
F.n säger jag bara!

2007-04-17 @ 09:13:39
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: joannah

inte roligt när allt bara krånglar, det är bara att stå på sig!

2007-04-17 @ 11:53:40
Postat av: Linski

hehe nå jag tröstar mig med att det är bättre med träningsvärk än baksmälla *asg*.
Jag kan ju rabbla upp det hon rabblade åt mig: Nymobil, digitalkamera osv *asg* sa att hon kunde se efter det i stjärnorna haha...Vet inte vad hon önskar sig...men pengar är alltid gångbart...hehe...sa åt henne att hon faktiskt får bidra med lite till en cykel själv...kanske hon är mer rädd om den...who knows hehe :)

2007-04-17 @ 19:44:22
URL: http://string.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Hoppas de löser sig..

2007-04-17 @ 20:15:01
Postat av: Hasse

Det kan man aldrig veta.

2007-04-18 @ 15:39:44
URL: http://www.konferens-guiden.se/Göteborg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback