Onsdag

Först liten uppdatering från förra dagen!
Har jobbat som vanligt*ler*.
Söndan när regnet kom så var gubben ute o fiskade var ganska blöt när han kom in!
 så här såg det ut när dem kom i land!!

 så här såg det ut tidigare på dan när han var ute med My o Sissela, viss skillnad eller hur!!
   
 Första bilden är My o Sissela när dem äntligen somnat*ler*, andra bilden är Siri på Robins moped med lite styrhjälp av Ella o tredje bilden är Robin som är jättestolt över en liten gädda han har i handen*ler*!

Idag har jag varit ledig så vi var en sväng till Luppio med våra gäster.
Åkte först till Ö-torneå för lite tankning o handling.
Var på loppis affären vid Nordkalottens el, hittade två glasvaser o en gunghäst (modell stor)!
Sen gick jag över till elbutiken för att köpa nån mer smak till vår Sodastream, när jag kommer in så säger kvinnan som jobbar där att hon glömde skicka med smakprover som skulle följa med maskinen så jag fick dem nu i stället*ler*. 12 olika smaker var det!!
Det klarar man ju sig med ett tag så jag tog bara en Portello smak (mest för att mamman i huset ska få*ler*)

Vi var förbi Ica oxå för att handla lite. När vi var på väg in så började My att vinka till nån, fattade inte vem hon såg först men sen upptäckte även jag Berit (Sussibussis svärmor)!
   

Sen var det vidare till Luppio! Hela vägen upp gick vi, som ni ser!!
Vi tog oss en liten fikapaus i stugan när vi hade klättrat färdigt!

Två av mina små ska sova i husvagnen i natt, får se hur det går*ler*.
Imorse vid 7 tiden hörde jag hur R trippade ut genom dörren o till husvagnen. Han hade knackat på o väckt Taru, hon hade tagit in honom o sagt att alla sover o att han skulle krypa in under täcket!
Han hade kurat ihop sig brevid henne o somnat om!! Brukar aldrig hända att han somnar om på morgonen!!!

Nu ska jag läsa andra bloggar,
ha en skön kväll


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad stolt han ser ut lilla Robin med sin gädda!

2006-07-26 @ 23:08:22
Postat av: Nina

mycket fina bilder !! Det verkar som att de flesta har Luppio som utflyktsmål, i år har vi inte varit dit men brukar försöka hinna dit en gång per sommar, ungarna gillar att fara dit, och det är fin utsikt också!!

Idag blev det sol....skall du månne jobba ....

2006-07-27 @ 07:47:54
Postat av: häxan1

Du är välkommen Linda, till party.
Och, om portello, den heter ju SPARKLING, varför det då, det är en annan sak :-)

2006-07-27 @ 08:07:36
Postat av: Sussi

Åv vad massa skojjiga bilder! Jasså ni träffade fammo - vad hade hon handlat för gott ;)!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback