Cykling

I går lärde sig My o Robin att cykla utan stödhjul!
Läste Annas inlägg om när Max lärde sig så jag blev inspirerad:)
Tog av stödhjulen på Robins cykel först, sprang bakom o höll i honom en gång, sen sa jag att du kan ju cykla trampa på o titta rakt fram bara och det gjorde han!! Det gick jättebra.

Sen ville My oxå prova. Hon fick en större cykel när hon fyllde år men den ville hon inte cykla på, kände sig ostadig. Så jag skruvade bort stödhjulen på hennes lilla cykel istället. När det var dags att börja cykla så hade hon problem med sin hjälm, sa att den var för liten o skulle inte ha den, kastade iväg den o marscherade i väg till soffan o tjurades lite!
Vi hann laga lunch o äta sen när vi var på väg till stan så försvann hon ut för att vänta, helt plötsligt hör vi Robin ropa utifrån att My kan cykla!
Hon hade bara hoppat upp på cykeln o cylklat iväg!
Man känner sig som en riktigt stolt mamma när det gick så lätt för dem!

I dag har dem fortsatt sin cykelträning o jag har fått plåstra om både knän o armbågar!

Nu ska jag börja göra mig färdig för lite arbete, ser ni vad fin dag ni fick nu när jag jobbar!

Ha en skön dag i värmen o solen

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad kul att de lärt sig cykla ! Måste vara en underbar känsla för dem.

Hos oss vägrar ebba helt att cykla, hon cyklar inte ens med stödhjul.....totalvägring från hennes sida.

2006-07-05 @ 13:53:25
Postat av: Annika

Men visst går det fort när de väl börjar!! Tar inte "många" minuter förrän de cyklar som bara den! :-D

2006-07-05 @ 15:04:22
Postat av: Sussi

Å grattis - vad duktiga dom är!!!

Postat av: kajsa

Men vad dom är duktiga! Kul att dom har viljan åxå för finns inte den så blir det ingen cykling...

2006-07-05 @ 20:54:16
Postat av: Anki

Åh tack för det fina vädret:-D
Du jobbar väl hela sommaren????

2006-07-06 @ 18:19:06
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback